دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 شهريور 1402 - 11:38

امیرعبداللهیان: اجرای توافقات با امارات باید با سرعت تحولات منطقه همسو شود

امیرعبداللهیان: اجرای توافقات با امارات باید با سرعت تحولات منطقه همسو شود
وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس مجمع عمومی در دیدار با همتای امارات‌اش گفت: شاهد تحولات سریعی در منطقه هستیم و لازم است اجرای توافقات فی‌مابین دو کشور نیز با همان سرعت به پیش برود.
کد خبر : 869293

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با شیخ عبدالله بن زائد، وزیر خارجه و همکاری‌های بین‌المللی امارات دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن تشکر از میزبانی گرم طرف اماراتی در سفر اخیرش به امارات و نیز گفتگوهای بسیار خوب انجام شده گفت: شاهد تحولات سریعی در منطقه هستیم و لازم است اجرای توافقات فی‌مابین دو کشور نیز با همان سرعت به پیش برود.

امیرعبداللهیان با اظهار خرسندی از حجم بالای تبادل تجاری میان دو کشور و با اشاره به تأکید مشترک در دیدار با شیخ محمد بن زائد رئیس امارات در گفتگوهای ابوظبی برای دست‌یابی به سقف بالاتری از روابط تجاری، بر لزوم تمهید برگزاری دور بعدی اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور تأکید نمود.

‌وزیر امور خارجه کشورمان دعوت رئیس‌جمهور کشورمان از شیخ محمد بن زائد رئیس امارات و نیز دعوت خود از همتای اماراتی جهت سفر به ایران را تجدید کرد.

شیخ عبدالله بن زائد وزیر خارجه امارات نیز ضمن اظهار خرسندی از این دیدار و تشکر از دعوت به عمل آمده، از تمایل خود جهت سفر به ایران در آینده نزدیک خبر داد و گفت لازم است مقدمات سفر رئیس امارات به ایران را نیز فراهم کنیم.

وزیر خارجه امارات همچنین از آمادگی کشورش جهت برگزاری اجلاس بعدی کمیسیون مشترک دو کشور خبر داد و گفت منتظر نهایی شدن تاریخ پیشنهادی هستیم.

او همچنین بر ضرورت امضای موافقت‌نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف با هدف کمک به افزایش تجارت میان دو کشور تأکید کرد.

در این دیدار همچنین برخی دیگر از زمینه‌های همکاری مشترک میان دو کشور از جمله همکاری‌های کنسولی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته