دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون آموزشی وزیر علوم:

گذراندن ۳ واحد مهارتی در صنعت برای تمام دانشجویان اجباری شد

گذراندن ۳ واحد مهارتی در صنعت برای تمام دانشجویان اجباری شد
معاون آموزشی وزارت علوم گفت: همه دانشجویان بدون استثنا باید در دوره‌های کاردانی و کارشناسی ۳ واحد کارورزی و کارآموزی در صنایع را بگذرانند.
کد خبر : 869111

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزارت علوم ۲۹ شهریور در کارگروه پیاده سازی آمایش و مدیریت تحول آموزش عالی استان اردبیل به ضرورت اجرای طرح آمایش و مدیریت طرح تحول در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: این طرح ابعاد مختلفی دارد که مهمترین آن دانشگاه تمدن ساز است.

وی با بیان اینکه حکمرانی در دانشگاه‌ها باید بر اساس جریان حکمت و خردورزی باشد، افزود: تحول در دانشگاه‌ها با عنوان دانشگاه تمدن ساز حول چهار محور حکمرانی مبتنی بر خرد و حکمت، فارغ التحصیل توانمند از نظر اشتغال، خانواده محوری و تعاملات بین المللی اجرا می‌شود.

وی گفت: طرح آمایش آموزش عالی مصوبه ۹ ماده‌ای شورای عالی انقلاب فرهنگی است و رئیس دانشگاه جامع استان به عنوان نماینده وزیر وظیفه اجرای آن را دارد.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه با بررسی‌های انجام گرفته در سطح کشور برخی از کد رشته‌های دانشگاهی که فاقد دانشجو بودند حذف شده است، تصریح کرد: فرم اشتغال نیز تدوین شده تا ایجاد رشته‌ها و آموزش‌ها بر مبنای نیاز جامعه باشد. همچنین با قرارداد بورس صنعت می‌توان چراغ برخی از رشته‌ها را روشن نگه داشت.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه اجازه کاهش کیفیت آموزش عالی در کشور را نمی‌دهیم، گفت: همه دانشجویان بدون استثنا باید در دوره‌های کاردانی و کارشناسی ۳ واحد کارورزی و کارآموزی در صنایع را بگذرانند.

عموعابدینی تصریح کرد: رتبه دانشگاه محقق اردبیلی از بسیاری از دانشگاه‌های بزرگ و قدیمی بهتر است و اتفاقی که در زمینه تولید علم در کشور در این دانشگاه اتفاق می‌افتد که این توفیق مهم برای ما و استان اردبیل شایسته افتخار است.

وضعیت آموزش عالی استان اردبیل

اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه معین استان اردبیل نیز با بیان اینکه این شورا با حضور روسای دانشگاه ها، رئیس مجمع نمایندگان استان، نمایندگان استانداری و دستگاه‌های اجرایی مرتبط همگام با سایر استان‌ها در استان اردبیل نیز تشکیل شده است، گفت: امید می‌رود با برگزاری منسجم جلسات این شورا و تصمیم گیری‌های انجام شده در جهت اعتلای علمی استان و کشور گام برداریم.

وی با بیان اینکه استان اردبیل دارای ۶۳ موسسه و مرکز آموزش عالی، ۸۳۸ عضو هیات علمی، ۴۶ هزار و ۹۷۳ نفر دانشجو است، افزود: در حال حاضر یک دانشگاه دولتی، ۱۵ واحد و مرکز دانشگاه آزاد اسلامی، ۱۳ واحد دانشگاه پیام نور، ۱۲ مرکز دانشگاه علمی کاربردی، ۳ واحد دانشگاه فرهنگیان، ۳ واحد دانشگاه فنی و حرفه ای، ۲ موسسه غیرانتفاعی و ۱۴ مرکز علم و فناوری در استان اردبیل فعال هستند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در استان اردبیل از سال ۱۳۹۴ تا سال ۱۴۰۰ روند کاهشی داشته، ولی از سال ۱۴۰۰ تاکنون روند افزایشی به خود گرفته است.

گفتنی است در ادامه اعضای حاضر در جلسه به ارائه نظرات خود پرداختند.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه با حضور در جلسه شورای دانشگاه محقق اردبیلی با معاونان، مدیران، روسای دانشکده‌ها و معاونان آن‌ها دیدار و گفتگو کرد و همچنین وی با کارکنان معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و امور بین الملل دانشگاه دیدار کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته