دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 شهريور 1402 - 15:04

استقلال تاجیکستان در آسیا هست، استقلال ایران نیست!/ ناامید از سوءمدیریت‌ها

استقلال تاجیکستان در آسیا هست، استقلال ایران نیست!  ناامید از سوءمدیریت‌ها
استقلال تاجیکستان برخلاف استقلال ایران توانسته مجوز حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند.
کد خبر : 869099

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، استقلال تاجیکستان که برخلاف استقلال ایران توانسته مجوز حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند، در اولین گام و در خانه مقابل الدحیل قطر به تساوی بدون گل رسید. نتیجه‌ای که بعد‌ها می‌تواند به سود پرسپولیس باشد چرا که به هر حال الدحیل قطر به عنوان یکی از مدعیان صعود از گروه، دو امتیاز را از دست داد.

نکته عجیب اینجاست که استقلال تاجیکستان با وجود تمام کمبود‌ها توانسته مجوز حرفه‌ای کسب کند و در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشد، اما استقلال ایران که همچنان پرافتخارترین تیم کشورمان در عرصه آسیا محسوب می‌شود، از حضور در این مسابقات برای دومین سال پیاپی باز مانده است.

هیچ بعید نیست در صورت ادامه همین روند استقلال فصل آینده هم نتواند جواز حضور در آسیا را کسب کند. در حالی که می‌بینیم تیم‌هایی به مراتب ضعیف‌تر و حتی کم امکانات‌تر در این مسابقات حاضر هستند.

به هر حال ضعف‌های مدیریتی در فوتبال ایران همه جا مشهود است از ماجرای عدم حضور استقلال در لیگ قهرمانان آسیا گرفته تا محرومیت پرسپولیس از حضور هواداران و وضعیت چمن ورزشگاه آزادی که یک آبروریزی تمام عیار بود.

راستش علاقمندان به فوتبال خیلی هم انتظار ندارند در سال‌های آینده این مشکلات حل شود. همان طور که امسال هیچ‌کس انتظار نداشت تیم امید ایران راهی المپیک شود و به طور کل در عرصه‌های بین‌المللی همیشه منتظر شکست و ناکامی هستیم که البته یک دلیل عمده آن به مسائل و مشکلات مدیریتی مربوط می‌شود.

استقلال هم با تیمی که امسال بسته قطعاً در لیگ برتر و حتی جام حذفی کار سختی برای کسب قهرمانی خواهد داشت آن‌ها ابتدا باید جواز حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند و سپس بر خلاف دو سال گذشته الزامات AFC  را رعایت کرده و در مسابقات حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته