دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 شهريور 1402 - 11:55

پیشکسوت پرسپولیس: رونالدو را بیش از حد بزرگ کرده بودند/ درویش با بردن دخترش به فرودگاه از موقعیتش سوء استفاده کرد

پیشکسوت پرسپولیس: رونالدو را بیش از حد بزرگ کرده بودند  درویش با بردن دخترش به فرودگاه از موقعیتش سوء استفاده کرد
پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: پرسپولیس مقابل النصر ترسو بازی کرد و به نظرم محتاط بودن بیش از حد یحیی گل‌محمدی باعث شد تا این موضوع به بازیکنان انتقال پیدا کند.
کد خبر : 869015

رحیم یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص حواشی متعددی که برای پرسپولیس از زمان ورود تیم النصر عربستان پیش آمد و در نهایت نماینده کشورمان نتیجه را واگذار کرد، اظهار داشت: به نظرم مسئولانی که وظیفه داشتند تا برنامه‌ها را مدیریت کنند انتظار چنین استقبال بی‌سابقه‌ای را از کریستیانو رونالدو نداشتند. مردم ایران بسیار احساسی رفتار می‌کنند و وقتی این تصور برای آنها ایجاد می‌شود در رویداد یا اتفاقی از دیگران عقب مانده‌اند از هر سو هجوم می‌آورند تا خود را به محل رخ دادن اتفاق برسانند. چهره‌های شاخص به کشورهای مختلف رفته‌اند و استقبال‌های زیادی از آنها شده، بنابراین مسئولان ما هم باید پیش‌بینی چنین استقبالی را از رونالدو می‌کردند ولی به‌ نظرم به فکرشان نرسیده بود که ممکن است تا این اندازه حضور رونالدو سیل جمعیت را به محل اقامت او بکشاند.

مدیرعامل پرسپولیس از موقعیت خود سوءاستفاده کرد

وی افزود: قدردانی از کریستیانو رونالدو و سادیو مانه اتفاق قشنگی بود و به همین خاطر فرش نفیس به آنها داده شد تا در خاطر این دو بازیکن مطرح حضور در ایران ماندگار شود ولی وقتی باشگاه بدهکاری زیادی دارد و بازیکنان و کادرفنی حق و حقوق خود را نگرفته‌اند نیاز به دادن کادوهای تا این اندازه گرانقیمت نبود. باشگاه پیشکسوتانی دارد که لنگ ۵۰ هزار تومان هستند و به نظرم دادن چنین کادویی با ارزشی بالا نیاز نبود. حضور دختر مدیرعامل باشگاه در مراسم استقبال از تیم النصر به عنوان مترجم کاری بود که اگر انجام نمی‌شد بهتر بود. اینکه او قبلاً هم نقش مترجم باشگاه را داشته دلیل نمی‌شد که در این بازی مهم چنین اتفاقی بیفتد. به نظر رسید مدیرعامل پرسپولیس قصد سوءاستفاده از موقعیت خود را داشته است.

کیفیت چمن بازی را برای هر دو تیم سخت کرد

پیشکسوت تیم پرسپولیس خاطرنشان کرد: کیفیت زمین چمن ورزشگاه آزادی به شدت افت کرده و متأسفانه به این موضوع توجه لازم نشد. آب بیش از حد به زمین داده بودند و ظهر هم این کار انجام شده بود. بازی شب برگزار می‌شد و کار را برای هر دو تیم سخت کرده بود. نه تنها پرسپولیس که النصر هم نتوانست بازی مدنظرش را روی زمین بی کیفیت آزادی انجام دهد و برای همین به شکل بازی لطمه زده شد. از طرفی دیگر آدمی که عامل محرومیت تماشاگران پرسپولیس از بازی با با النصر شد در ورزشگاه آزادی حضور داشت و البته اصلاً عجیب نیست چون چنین اتفاقاتی در ایران کاملاً طبیعی است. 

سرلک حرکات بچه‌گانه کرد

وی با بیان اینکه پرسپولیس مقابل النصر احساسی بازی کرد، گفت: کریستیانو رونالدو دیگر ستاره‌های النصر بیش از اندازه در ذهن بازیکنان ما بزرگ شده بودند. در حالی که رونالدو نتوانست در حد و اندازه بالایی بازی کند و موفق به گلزنی هم نشد. بچه‌های ما تحت تأثیر نام حریف قرار گرفتند و نمونه آن میلاد سرلک بود که در همان دقایق ابتدایی وقتی به خاطر کیفیت بد چمن، زمین خورد با دست توپ را نگه داشت و کارت زرد بی‌مورد گرفت. در نیمه دوم هم کاملاً غیرفنی و بی‌دلیل روی رونالدو خطا کرد و کارت زرد دوم را گرفت تا اخراج شود و عملاً بعد از آن بود که بازیکنان پرسپولیس به خاطر یک بازیکن کمتر، اسیر بازی النصر شدند و در نهایت نتیجه را واگذار کرد. خود سرلک به‌عنوان یک بازیکن ملی‌پوش توضیح دهد چرا دست به حرکات بچه‌گانه و مبتدی زد تا بازی بعدی پرسپولیس برابر الدحیل قطر را از دست بدهد.

گل‌محمدی بیش از حد محتاط بود

یوسفی یادآور شد: پرسپولیس مقابل النصر ترسو بازی کرد و به نظرم محتاط بودن بیش از حد یحیی گل‌محمدی باعث شد تا این موضوع به بازیکنان انتقال پیدا کند. دلیلی نداشت پرسپولیس با سیستم ۱-۵-۴ بازی کند و کاملاً دفاعی در زمین خودی بماند. تیم‌هایی که از رقبا امتیاز کامل می‌گیرند در زمین حریف بازی می‌کنند و بازی رو به عقب و کاملاً محتاط پرسپولیس باعث شد تا روی توپی که بیرانوند می‌توانست جمع کند، علی نعمتی عجولانه ضربه‌ای بزند که توپ پس از برخورد به وحید امیری از دستان بیرانوند دور و تبدیل به گل اول حریف شود. بعد از آن هم پرسپولیس که یک بازیکن کمتر داشت بازی رو به جلویی را انجام نداد تا النصر گل دوم را هم به ثمر برسامند. اینکه مهدی ترابی، وحید امیری و دانیال اسماعیلی‌فر دچار آسیب‌دیدگی شدند هم جای سوال داشت. هر چند این مصدومیت‌ها تا بازی بعد با الدحیل درمان می‌شود ولی پرسپولیس نباید در هوای بسیار مطبوع آزادی بازی رو به عقب و تدافعی در پیش می‌گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته