دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دستورالعمل سرآمدی فرهنگی اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران تصویب شد

دستورالعمل سرآمدی فرهنگی اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران تصویب شد
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران از مصوبه هیئت امنای دانشگاه تهران درباره سرآمدی فرهنگی اعضای هیات علمی خبر داد و گفت: در ادامه تصویب آیین‌نامه سرآمدی آموزشی و پژوهشی اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران در هیئت امنای دانشگاه، دستورالعمل سرآمدی فرهنگی نیز با هدف ترغیب و تشویق اساتید در حوزه فرهنگی به تصویب هیئت امنا رسید.
کد خبر : 868927

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  مهدی شهبازی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در جلسه شورای معاونان فرهنگی دانشکده‌ها و دانشکدگان‌های دانشگاه تهران که روز یکشنبه ۲۶ شهریور ماه برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: با توجه به مصوبه هیات امنای دانشگاه در خصوص ارتقای کیفیت فعالیت‌های اعضای هیات علمی دانشگاه و نحوه تقدیر از ایشان، دستورالعمل اجرایی انتخاب سرآمدان فرهنگی دانشگاه تهران به منظور هماهنگی و یکپارچه‌سازی «انتخاب سرآمدان فرهنگی دانشگاه تهران» تدوین شد.

وی از تدوین کتاب، مقاله و تولید اثر بدیع و ارزنده هنری با رویکرد اسلامی در حوزه‌های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی؛ مسئولیت‌پذیری در اصلاح و هدایت نگرش‌های مطلوب فرهنگی و مشارکت با انجام فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و اجتمعی و با عناوین مشابه برای کلیه اقشار دانشگاهی؛ کسب جوایز فرهنگی؛ طراحی و مشارکت فعالانه در برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، نقد و نظریه‌پردازی با تایید مرجع ذی‌صلاح؛ برگزاری نمایشگاه آثار و کارگاه هنری با رویکرد فرهنگی- اسلامی- ایرانی و شرکت در کارگاه‌های دانش‌افزایی و توانمندسازی اعضای هیات علمی در زمینه‌های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی به عنوان برخی معیار‌های مهم در این آیین‌نامه نام برد.

 شهبازی بر اجرای دقیق ویژه‌برنامه‌های آغاز سال تحصیلی و استقبال از نودانشجویان (دانشجویان ورودی جدید) تاکید کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌های فرهنگی که در تابستان صورت گرفته است با رویکردی خردمندانه و منسجم در دانشکده‌ها و مراکز وابسته به دانشگاه تهران اجرا می‌شود تا با همگرایی و هم‌افزایی در واحد‌های مختلف، شاهد اثربخشی بیشتر فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه باشیم.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با ابلاغ ماموریت تدوین تقویم فرهنگی جلسات شورای فرهنگی دانشکده‌ها و دانشکدگان‌های دانشگاه تهران، ضرورت و اهمیت برگزاری منظم جلسات شورای فرهنگی در سطح واحد‌های دانشگاهی را برشمرد و بیان داشت: از اعضای شورای فرهنگی واحد‌های دانشگاهی انتظار می‌رود تا در راستای تاکید ویژه رئیس دانشگاه تهران مبنی بر استخراج کد‌های اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه به صورت فعال و موثر عمل کنند و پیشنهاد‌های خود را به معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه منتقل کند.

مشاور رئیس دانشگاه و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران با اشاره به نشست‌های مکرر پیرامون اجرایی‌سازی ماده یک آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه، یادآور شد: معاونین فرهنگی و اجتماعی دانشکده‌ها و دانشکدگان‌ها به عنوان دبیر جلسات، نسبت به بررسی عملکرد فرهنگی اعضای هیات علمی فعالانه‌تر عمل کنند.

دکتر محمدرضا اخضریان کاشانی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی درباره برنامه‌های آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه تهران اعلام کرد: روز سوم مهر ماه برای دانشجویان ورودی‌های قدیم و هفته سوم مهر ماه برای ورودی‌های جدید برنامه برگزار خواهیم کرد.

در این جلسه، معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشکده‌ها و دانشکدگان نظرات، پیشنهادات و موضوعاتی را پیرامون سال تحصیلی جدید، قوانین و مقررات دانشگاه، آئین‌نامه‌های انضباطی و انجمن‌های علمی و ... مطرح کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته