دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1402 - 16:08

از راهکار‌های مؤثر روند توسعه دانشگاه آزاد تا هوشیاری در مواجهه با خباثت‌ دشمنان

از راهکار‌های مؤثر روند توسعه دانشگاه آزاد تا هوشیاری در مواجهه با خباثت‌ دشمنان
مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی در نشست با اعضای هیئت علمی واحد طبس با برشمردن راهکار‌های مؤثر روند توسعه دانشگاه آزاد بر ضرورت هوشیاری در مواجهه با خباثت‌ دشمنان تأکید کردند.
کد خبر : 868899

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا عزیزی رئیس، حبیب الله نخعی معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی، علی ذوقی مدیرکل حراست و مسئولان و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌جنوبی و حجت‌الاسلام محمد حاجی‌زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی در سفر به شهرستان طبس از این دانشگاه بازدید و در جلسه با اعضای هیئت علمی و مسئولان واحد طبس برخی مشکلات، توانمندی‌ها و قابلیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس را بررسی کردند.

عزیزی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی دراین نشست بر ضرورت توجه دقیق به مفاد سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد و با اشاره به اهتمام مسئولان برای توسعه و اعتلای واحد طبس گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و امکانات خوبی دارد، امیدواریم با تلاش‌ مسئولان و اعضای هیئت علمی متعهد، دغدغه‌مند، ایده‌های خلّاقانه و اتخاذ راهکار‌های مؤثر روند توسعه دانشگاه تسریع و با ایجاد همگرایی بین نمودار‌های درآمد، هزینه روند توسعه و اعتلای این دانشگاه اقدامات لازم صورت بگیرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی هم با اشاره به حدیث نبوی «انّی بعثت معلّماً» گفت: علم از جایگاه بسیار والایی برخوردار بوده و جایگاه معلمی نیز به اندازه جایگاه «علم» رفیع است.

حاجی‌زاده افزود: بزرگ‌ترین معلم جهان بشریت حضرت رسول خاتم صلی‌الله علیه و آله و سلم هستند که به این ویژگی خود افتخار می‌کردند.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم زمانی با دو گروه در مسجد مواجه شد، گروه نخست عبادت می‌کردند و گروه دوم به آموزش علم مشغول بودند، گروه دوم را که در محضر استادی علم می‌آموختند، افضل دانستند و فرمودند: «اِنَّمَا بُعِثْتُ مَعَلِّما، همانا که من به عنوان معلم مبعوث شده‌ام.»

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به حدیث سلسلةالذهب و جایگاه و اهمیت این حدیث شریف و سخنرانی تاریخی امام رضا علیه‌السلام در نیشابور که در جریان هجرت ایشان رخ داد، توضیح داد: امام رضا علیه‌السلام در این سخنرانی فلسفه سیاسی تشیع را بیان و جایگاه رفیع امامت و ولایت و اینکه پذیرش ولایت اهل بیت علیهم‌السلام شرط اساسی ورود به دایره توحید است را عنوان فرمودند.

حاجی‌زاده با اشاره به فراز‌هایی از زیارت جامعه کبیره که می‌فرماید: «بکم یسلک الی الرضوان وعلی من جحد ولایتکم غضب الرحمن» جایگاه ولایت وامامت را تبیین کرد.

ذوقی مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی هم با تأکید بر لزوم هوشیاری در مواجهه با خباثت‌های دشمنان نظام به بیان توصیه‌های لازم پرداخت.

حبیب‌الله نخعی معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی هم همگرایی بین درآمد‌ها وهزینه‌های واحد دانشگاهی، طبس را بسترساز تحول جدی برای توسعه و اعتلای هرچه بیشتر این دانشگاه توصیف کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته