دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل امور آزمایشگاه‌های واحد علوم و تحقیقات اعلام کرد؛

عضویت ۵۰ آزمایشگاه واحد علوم و تحقیقات در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ریاست‌جمهوری

عضویت ۵۰ آزمایشگاه واحد علوم و تحقیقات در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ریاست‌جمهوری
مدیرکل امور آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات از عضویت ۵۰ آزمایشگاه این دانشگاه در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری خبر داد.
کد خبر : 868878

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی کمالی دولت‌آبادی مدیرکل امور آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد السامی واحد علوم و تحقیقات گفت: تعمیر و بروزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی در راستای خدمت‌رسانی بهتر به دانشجویان یکی از مهمترین برنامه‌های در دست پیگیری و اقدام در آزمایشگاه‌های واحد علوم و تحقیقات است. 

وی ادامه داد: بر همین اساس، دستگاه‌های تخصصی GC MASS و XRD واقع در مجتمع آزمایشگاهی رازی، تعمیر و راه‌اندازی مجدد شده. همچنین تعداد قابل توجهی از تجهیزات آزمایشگاهی نظیر اسپکتروفتومتر، انکوباتور، شیکر، پمپ خلأ، سانتریفیوژ و التراسونیک حمامی با جذب حمایت مالی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری انجام شده و آماده سرویس‌دهی به استادان و دانشجویان در ترم جدید است. 

مدیرکل امور آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات درباره مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در آزمایشگاه در راستای درآمدزایی، گفت: بهره‌گیری از مدل‌های موفق مشارکت با بخش خصوصی و شرکت‌های استارت‌آپ و ایجاد انگیزه در بین متخصصان آزمایشگاهی، درآمد‌های غیرشهریه‌ای یک ساله (تا مرداد ۱۴۰۲) نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۷ برابر افزایش داشته است.

کمالی دولت‌آبادی ادامه داد: با پیگیری‌های مستمر موفق شده‌ایم ۵۰ آزمایشگاه تخصصی، پژوهشی- تحقیقاتی از شبکه گسترده آزمایشگاهی واحد علوم و تحقیقات را به عضویت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری درآوریم و این عضویت به دلیل حضور در شبکه عظیم آزمایشگاهی کشور، نقش بسزایی در افزایش درآمد‌های آزمایشگاهی خواهد داشت. 

وی افزود: افزایش سرعت تعمیر و به‌روزرسانی دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی و کاهش هزینه آن، کاهش هزینه پژوهشی دانشجویان به‌واسطه استفاده از طرح‌های تخفیفی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی از مزیت‌های این عضویت است.

مدیرکل امور آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات از اعضای هیئت علمی، دانشجویان و صنعتگران پرتلاش کشور با توجه به آمادگی‌های ایجاد شده در مجموعه آزمایشگاه‌های واحد علوم و تحقیقات دعوت کرد تا امور آزمایشگاهی و تجربی خود را در آزمایشگاه‌های این واحد پیگیری کرده و علاوه بر استفاده از پژوهانه داخلی دانشگاه، از تخفیف‌های تخصیص‌یافته از شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری نیز بهره‌مند شوند.

به گفته کمالی دولت‌آبادی، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی (سراسر کشور) و دانشگاه‌های دولتی می‌توانند از ابتدای ترم جاری با مراجعه به سامانه جامع خدمات آزمایشگاهی، تقاضای ثبت سفارش خدمات آزمایشگاهی را انجام دهند و فرایند‌های مراجعه حضوری دانشجویان با استقرار این سامانه به شدت کاهش یافته و خدمات با سرعت بیشتری قابل ارائه و مدیریت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته