دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1402 - 12:21

چرخابی: سرمربی عراقی بازیکنان سپاهان را خام کرد/ نساجی راحت به حریفان باج نمی‌دهد

چرخابی: سرمربی عراقی بازیکنان سپاهان را خام کرد  نساجی راحت به حریفان باج نمی‌دهد
مربی سابق سپاهان گفت: سرمربی تیم نیروی هوایی عراق با حرف‌های خود بازیکنان سپاهان را خام کرد.
کد خبر : 868813

حسین چرخابی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص توقف سپاهان در خانه نیروی هوایی عراق اظهار داشت: با توجه به اینکه طبق اعلام قبلی از جداول مسابقات تیم‌های اول به صورت مستقیم صعود می‌کنند و ۶ تیم برتر از ۱۰ تیم دو جداول به مرحله حذفی می‌روند، احتمال دارد سپاهان در روز پایانی مسابقات بابت دو امتیازی که در دقایق پایانی از دست داد، حسرت بخورد. صرف نظر از جدول مسابقات انتظار خیلی بیشتری از سپاهان داشتم و برخی بازیکنان واقعاً در سطح خود نبودند. شهریار مغانلو که اصلاً در زمین نبود. مشکلات همیشگی خط دفاعی هم به قوت خود باقی بود.

نیروی هوایی کاملاً آماده بود

وی ادامه داد: به نظر می‌رسید بازیکنان سپاهان انتظار نداشتند تیم نیروی هوایی تا این اندازه خوب بازی کند. به خصوص علی جاسم که هر دو گل نیروی هوایی را زد از آن دست بازیکنان آماده بود که استثنایی بازی کرد. سرمربی تیم عراقی قبل از بازی گفته بود تیم ما ۶۰ درصد آماده است و سپاهان صددرصد آمادگی دارد و به نظرم با این حرف خود بازیکنان سپاهان را خام کرد. تیم‌های ورزشی ما نیاز به روانشناس دارند تا بتوانند مسائل روان شناختی را برای بازیکنان تشریح کنند و آن‌ها فریب حرف‌های رقبا را نخورند. از طرفی دیگر، چون مدتی از قهرمانی نیروی هوایی در لیگ عراق می‌گذرد این تصور به وجود آمده بود که حریف در شرایط مسابقه نیست، ولی تیم عراقی کاملا آمادگی داشت و اصلاً از شرایط بازی دور نبود. درصد مالکیت توپ و تعداد پاس‌های نیروی هوایی بیشتر از سپاهان بود و ۹۰ دقیقه سپاهان را پرس کردند و اجازه بازی‌سازی را از تیم گرفتند.  

سپاهان حواس خود را جمع کند

مربی سابق سپاهان خاطرنشان کرد: سپاهان می‌توانست در نیمه دوم سبک بازی خود را عوض کند و همانند بازی با تراکتور به ارسال توپ‌های بلند برای رضا اسدی و شهریار مغانلو روی آورد که با توجه به کوتاهی قد و قامت مدافعان و دروازه‌بان حریف عراقی نتیجه بهتری به دست آید. سپاهان توانایی صعود به مرحله حذفی را دارد، ولی در نیمه دوم بازی با نیروی هوایی اصلاً خوب نبود و باید حواس خود را جمع کند تا بعد از این راحت امتیاز نهد. الاتحاد عربستان حریف بسیار خوبی است و آلمالیق ازبکستان هم با وجود شکست سنگین مقابل الاتحاد، حریف دست و پا بسته‌ای نخواهد بود. در مورد حکمی که کمیته انضباطی در خصوص سپاهان صادر کرد نظری ندارم، چون در این زمینه بدون تخصص هستم، اما می‌شد این حکم بعد از بازی با نماینده عراق اعلام شود و از لحاظ روحی روانی تیم را تحت فشار قرار نداد. قبلاً کمیته انضباطی ملاحظه می‌کرد و به نظرم سپاهان به خاطر اعلام چنین حکمی مقابل حریف عراقی شاداب نبود.

برتری بر حریف هندی از نان شب واجب‌تر بود

چرخابی درباره برتری نساجی در خانه ممبئی سیتی هند عنوان کرد: این پیروزی از نان شب هم برای نساجی واجب‌تر بود. دیدیم که نوبهار در خانه الهلال بازی بسیار خوبی انجام داد و یک امتیاز گرفت. پس دو تیم بسیار سخت در گروه هستند و نساجی باید خود را آماده مسابقات سخت خود کند. کار فوق‌العاده‌ای بود که در روز اول امتیازات کامل بازی به دست آمد و در این بازی تمامی نفرات مخصوصاً رشید مظاهری خیلی خوب کار کردند. نساجی با حساب و کتاب بازی را در اختیار گرفت و می‌تواند در ادامه مسابقات هم با انجام بازی‌های بهتر، به نتایج خوبی برسد و در پایان نیز از این گروه صعود کند. کار دشواری است، ولی این تیم نشان داد راحت به حریفان باج نمی‌دهد و با حداکثر انرژی بازی می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته