ساماندهی سرویس مدارس به عهده شهرداری است/ آغاز اصلاح آییننامه رتبهبندی
به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا مراد صحرایی روز دوشنبه 27 شهریور در حاشیه افتتاحیه چهاردهمین کنگره اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان در جمع خبرنگاران درباره اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری افزود: اعلام این نتایج تابع همکاری بین وزارت آموزشوپرورش و سازمان سنجش است، اجازه بدهیم از سازمان سنجش پیگیری داشته باشیم. آنها دادههای نهایی را اعلام میکنند، اما ممکن است که جوابها با تأخیر اعلام شود و این پذیرفتهشدگان در مهر و کلاسهای درس بکار گرفته میشوند.
وزیر آموزشوپرورش درباره اصلاح آییننامه رتبهبندی معلمان گفت: کار اصلاح شروع شده و در حال نظرسنجی از معلمان هستیم تا مقدمهای بر تدوین آییننامه نهایی باشد. صحرایی یادآور شد: نمیتوانیم زمانی برای اتمام اصلاح اعلام کنیم، روند اصلاح بستگی به حجم مشارکت معلمان دارد. باید مشارکت بهقدری بالا باشد که بتوان به دادههای نظر سنگی اتکا کرد.
وی همچنین درباره ساماندهی سرویس مدارس اظهار کرد: براساس قانون که در هیئت دولت تصویب شده است، ساماندهی سرویس مدارس و تخصیص خودرو به سرویس بر عهده شهرداریها است البته آموزشوپرورش همواره در این زمینه کمک کرده است.
مدارس غیردولتی در ایجاد موقعیت یادگیری غیرمستقیم قوی هستند
صحرایی همچنین در افتتاحیه این کنگره اظهار کرد: موقعیت یادگیری غیرمستقیم کلاس درسی است که معلم تکالیف یادگیری دیگری بهجز کتاب درسی را به دانشآموز میدهد که عمدتاً مدارس غیردولتی در این قسمت قوی هستند که معلم کاری بیش از کتاب به دانشآموزان میدهد و موقعیتی بیش از کتاب برای دانشآموزان فراهم میکند.
وی تصریح کرد: تعریف دانشآموز ایدهآل سند تحول بهعنوان نقطه هدف و جایگاه مدرسه در سند باید موردتوجه باشد، سند تحول بر تنوع موقعیت یادگیری و تکلیف آموزشوپرورش در این خصوص تأکید دارد و بر چهار موقعیت یادگیری مستقیم و غیرمستقیم اشاره میکند.
وزیر آموزشوپرورش ادامه داد: موقعیت یادگیری مستقیم کتاب درسی و معلمی است کتاب را تدریس میکند و موقعیت یادگیری غیرمستقیم تکالیفی بیشتر از کتاب درسی است. همچنین موقعیت یادگیری رسمی و غیررسمی هم داریم.
به گفته صحرایی، در یادگیری و تعلیم و تربیت بیش از ۶۰ درصد غیررسمی است که تشکل و کانون در اولویت آن قرار دارد چراکه دانشآموزان از یکدیگر و محیط یاد میگیرند. چهار نهاد تشکلی اصلی معاونت پرورشی، سازمان دانشآموزی، اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان و بسیج را داریم که اگر باهم کار کنند و پروژههای مشترک را داشته باشند، کار تشکیلاتی ایجاد میشود که اثرش تصاعدی است.
«بیدار تا صبح امید» شعار چهاردهمین کنگره اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان
همچنین حسین تاریخی در ادامه مراسم افتتاحیه چهاردهمین کنگره اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان در اردوگاه شهید باهنر اظهار کرد: این تشکل با یاد و نام امام راحل (ره) فعالیت میکند و افتخارش این است که نقطه شکلگیری آنهم با عنایت امام بوده و تداوم فعالیت توفیق سربازی، ولی امر مسلمین حضرت امام خامنهای را دارد.
وی با بیان اینکه کنگره چهاردهم ویژگیهای متمایزی با سایر کنگرههای گذشته دارد، افزود: در این کنگره نام و یاد حضرت ولیعصر (عج) برای ما مهم است و به نظرم این مسئولان انجمن در این کنگره به حضرت ولیعصر باید متفاوت باشد.
دبیر کل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان ادامه داد: عبارت «بیدار تا صبح امید» شعار چهاردهمین کنگره بود که در شهریور سال گذشته انتخاب شد، این عبارت نسبت خوبی با رویدادهای کشور و ایران عزیز دارد، بنابراین مفهوم این عبارت باید مرور جدی شود. تلقی عبارت «بیدار تا صبح امید» این نیست که مسیر روزانه و جاری افراد باشد بلکه تلقی وقتی است که انسان به حالت آمادهباش باید قرارگیرد و به معنای این است که در یک آرایش آماده باشی هستید که منتظر یک سری اتفاقات در پیرامون خود باشید که غفلت از هرلحظه ممکن است باعث از دست رفتن بسیاری از قلهها شود و باید در آرایشی قرار گیرید که هرلحظه کنش متناسب را نشان دهید.
وی خطاب به دانشآموزان، یادآور شد: باید بهتماممعنا به حالت آماده باشید چراکه ایام و فرصتی برای غفلت نیست. در زمانی قرار داریم که ملزم به رقم زدن اتفاقات بزرگ هستید و باید شکر نعمت را بهجا آوریم.
دبیر کل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان گفت: نسل ما باید شاکر درگاه الهی باشد که در این مرز و خاک و بوم به دنیا آمدیم و سایه ولایتفقیه بر سر ما بود و نسل قبلی از این نعمت محروم بودند بنابراین با حضور در این جریان، باید تعهد و تقید به ساحت حضرت ولیعصر را با صدای رسا به میدان آورید، امیدواریم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم و سال تحصیلی خوب و متفاوتی را تجربه کنیم.
انتهای پیام/