دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وزیر علوم: املاک آموزشی دانشگاه خواجه نصیر تجاری می‌شوند/ ارائه اعتبارات ویژه به استادان جدیدالاستخدام

وزیر علوم: املاک آموزشی دانشگاه خواجه نصیر تجاری می‌شوند  ارائه اعتبارات ویژه به استادان جدیدالاستخدام
وزیر علوم گفت: با سازمان استاندار مذاکره کردیم تا تهاتر و تجمیع ساختمان‌های دانشگاه در کمیسیون واحد ۵ صورت گیرد و ملک‌های آموزشی به صورت تجاری ارزش‌گذاری شوند. 
کد خبر : 868662

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آئین تکریم و معارفه حسن کربنی مزرعه شاهی (رئیس پیشین دانشگاه) و امیررضا شاهانی (سرپرست دانشگاه) صبح امروز دوشنبه ۲۷ شهریور با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد. 

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم اظهار کرد: طرح تجمیع دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با کمک‌های کریمی مزرعه شاهی رئیس سابق دانشگاه جز مصوبات سفر دولت قرار گرفت. 

وی افزود: به دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی اجازه تهاتر داده شد، یعنی دانشگاه به‌جای اینکه طرح خود را به خزانه دولت بفروشد آن را مستقیم با شرکتی که کار ساخت و ساز انجام می‌دهد، بفروشد و این طرح به سایر دانشگاه‌ها هم تزریق شد. 

زلفی گل تصریح کرد: کمیته انتصابات وزارت علوم شامل ۹ عضو است که با نظر این کمیته رؤسای دانشگاه‌ها تعیین می‌شود و در ابتدا هر رئیسی ملزم به ارائه طرح ۴ ساله خود است و امیررضا شاهانی در این زمینه نقطه نظرات خوبی ارائه کرده است. 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: رئیس دانشگاه باید کار‌های داخلی را به معاونت‌ها بسپارد و خودش به بیرون از دانشگاه برای بررسی و نظارت بیشتر برود و این رمز موفقیت یک رئیس دانشگاه است. 

زلفی گل بیان کرد: با سازمان استاندار مذاکره کردیم تا تهاتر و تجمیع ساختمان‌های دانشگاه در کمیسیون واحد ۵ صورت گیرد و ملک‌های آموزشی به صورت تجاری ارزش‌گذاری شوند. 

وی افزود: رؤسای دانشگاه‌هایی که بودجه کافی ندارند باید از خود ابتکار و پویایی نشان دهند. برای استادان جدید الاستخدام اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته شده و تا آینده نزدیک به حساب دانشگاه‌ها واریز می‌شود و همچنین اعتبار ویژه دیگری را برای ساخت تجهیزات و آزمایشگاه‌ها به دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی پرداخت می‌شود.

به گزارش آنا، در پایان با حضور وزیر علوم و رئیس جهاد دانشگاهی و رئیس نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی حکم تکریم و معارفه رئیس سابق و فعلی دانشگاه قرائت شد، همچنین حسن کریمی مزرعه شاهی رئیس سابق دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به علت کسالت خانوادگی در جمع امروز حضور نیافت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب