دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 فروردين 1394 - 11:12

عزم جدی دولت برای توسعه بهره‌مندی از انرژی‌های نو

مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو از عزم جدی دولت برای حمایت بخش خصوصی در تامین نیازهای برق کشور از انرژی‌های نو خبر داد.
کد خبر : 8686

یوسف آرمودلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان این که سال 94 فصل جدیدی در بخش انرژی تجدیدپذیر کشور خواهد بود، افزود: لازمه عبور از فشار تحریم‌ها، اهتمام به گسترش انرژی‌های نو در کشور است.


او ادامه داد: خوشبختانه با همکاری دولت و مجلس، بودجه مناسبی برای گسترش طرح‌های توسعه در حوزه انرژی اختصاص یافته که بسیاری از آنها در سال جاری عملیاتی شد.


آرمودلی به طرح‌های استفاده از انرژی باد در تامین نیازهای کشور در حوزه انرژی اشاره و بیان کرد: پتانسیل سنجی باد در سطح کشور در سال آینده به صورت گسترده‌ای اجرا خواهد شد تا در آینده‌ای نزدیک شاهد نصب دکل‌های بادی جدید در نقاط بادخیز کشور باشیم، چون از این طریق بخشی از انرژی‌های مورد نیاز تامین و در مصرف برق و گاز نیز صرفه‌جویی می‌شود.


وی با بیان این که این طرح در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، زنجان، خوزستان و بخشی از استان فارس نیز اجرایی خواهد شد، افزود: بر همین اساس دکل‌های بادی جدیدی در این استان‌ها نصب خواهد شد که پس از بهره‌برداری، چند صد مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه خواهد شد.


مدیر عامل سازمان انرژی های نو ایران در ادامه به نصب توربین بادی نیروگاه منجیل نیز اشاره کرد و افزود: با وجود تحریم‌های گسترده در زمینه توسعه طرح‌های انرژی علیه جمهوری اسلامی ایران، محققان ما موفق شدند بسیاری از قطعات این نیروگاه را در کشور به عرصه تولید برسانند که با بهره‌برداری از این طرح ظرفیت تولید برق کشور 100 مگاوات افزایش خواهد یافت.


آرمودلی همچنین از عزم دولت برای حمایت از بخش خصوصی در تامین نیازهای برق کشور نیز خبر داد و گفت: در سال جاری آمادگی حمایت از متقاضیان فعالیت در عرصه تولید برق با استفاده از انرژی‌های نو در کشور را به طور جدی در دستور کار داریم. همچنین وزارت نیرو برای حمایت از بخش خصوصی، آماده خرید تضمینی برق تولید شده توسط این بخش است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته