دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دکتر طهرانچی خبر داد؛

خداحافظی با استادان حق‌التدریس دانشگاه آزاد اسلامی/ با نحوه حذف کدرشته‌ها از سوی وزارت علوم موافق نیستیم

خداحافظی با استادان حق‌التدریس دانشگاه آزاد اسلامی  با نحوه حذف کدرشته‌ها از سوی وزارت علوم موافق نیستیم
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از خداحافظی با استادان حق‌التدریس خبر داد و گفت: ۶ هزار استاد با عنوان هیئت علمی وابسته تا هفته دوم مهر جذب این دانشگاه می‌شوند.
کد خبر : 868585

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی عنوان کرد: طبق برنامه سند تحول باید دانشکده‌های موضوعی و دانشکده‌های فناوری را تأسیس کنیم که در مجموع دانشگاه با ۲۲ دانشکده با عناوین مأموریت‌محور آرایش خواهد گرفت. 

وی افزود: امسال طرح ویژه‌ای با عنوان هیئت علمی وابسته و دستیار آموزشی اجرا کرده‌ایم، ۴۰ هزار نفر از دانشجویان دکتری به‌عنوان دستیار آموزشی متقاضی شده‌اند. ۲۰ هزار نفر از آن‌ها برای تدریس در دوره‌های پایه کارشناسی انتخاب شده‌اند که این انتخاب‌ها ادامه خواهد داشت. 

طهرانچی با بیان اینکه قسمت قابل توجهی از شهریه دانشجویان در ازای خدمتی که به دانشگاه می‌دهند، جبران می‌شود، افزود: این کار کمک به دانشجویان دکتری که می‌خواهند در دانشگاه آزاد تحصیل کنند، محسوب می‌شود. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از خداحافظی با استادان حق‌التدریس دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: از استادان حق‌التدریس با وجود اینکه زحمات زیادی می‌کشیدند و کمک دانشگاه آزاد بودند، خداحافظی کرده‌ایم و ۶ هزار نفر از استادان با عنوان هیئت علمی وابسته تا هفته دوم مهر جذب خواهند شد. البته بیش از ۱۳ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از میان آن‌ها در حال انتخاب هستیم. 

وی افزود: استادانی که در مقطع دکتری تحصیل کردند و دارای تجربه و قدرت علمی هستند در اولویت قرار دارند. با این افراد توسط هیئت‌های علمی جذب استان‌ها در حال مصاحبه هستیم. 

طهرانچی درباره نحوه حذف کدرشته‌های تحصیلی از سوی وزارت علوم عنوان کرد: با روش دوستانمان در وزارت علوم به این شیوه موافق نیستیم و پیشنهاد خودمان را به آقایان ارائه داده‌ایم؛ چراکه باید محتوای دروس عوض شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته