دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 شهريور 1402 - 09:36

امضای تفاهم‌نامه بنیاد برکت و وزارت ارشاد برای ایجاد ۱۰هزار فرصت شغلی

امضای تفاهم‌نامه بنیاد برکت و وزارت ارشاد برای ایجاد ۱۰هزار فرصت شغلی
تفاهم‌نامه توسعه کسب و کار‌های فرهنگی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد برکت برای حمایت از ۳هزار کسب و کار و ایجاد ۱۰هزار فرصت شغلی به امضا رسید.
کد خبر : 868558

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، صبح امروز و طی مراسمی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تفاهم نامه توسعه کسب و کار‌های فرهنگی بین این وزارتخانه و بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) به امضا رسید.

تفاهم‌نامه‌ای برای هم‌افزایی بین دستگاه‌ها

محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت در ابتدای این مراسم عنوان کرد: از نگاه ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بحث اقتصاد فرهنگ سپاسگزارم. بخش عمده محتوای این تفاهم‌نامه ناظر بر هم‌افزایی بین دستگاه‌ها است؛ دستگاه‌هایی که ظرفیت‌های مختلف و گستره متنوعی از خدمات فرهنگی و هنری را دارند که اگر کنار هم قرار بگیرند اتفاقات خوبی رقم می‌خورد.

وی اظهار کرد: هدف ما در مجموعه بنیاد برکت اهرم‌ کردن ظرفیت دستگاه‌ها با یکدیگر است و این تفاهم‌نامه نیز در همین راستا امضا می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت افزود: در این تفاهم‌نامه بحث آموزش که مدنظر وزارت فرهنگ بوده مورد توجه است؛ بحث دیگر اشتغالزایی و کسب و کار‌های خرد است که در حیطه تخصصی بنیاد برکت قرار دارد.

وی عنوان کرد: موضوع دیگر دغدغه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. از جمله پوشاک اسلامی و زیست عفیفانه که با جدیت در وزارتخانه دنبال می‌شود. اگر بخواهیم این اتفاق به طور خاص ماندگار شود باید با فعالیت‌های اقتصادی گره بخورد. ما همکاری‌های خوبی با دبیرخانه عفاف و حجاب شورای فرهنگ عمومی داشتیم و اقدامات خوبی با همکاری آقای دکتر امامی رقم‌ خورد که در بازار و فروش محصولات هم انعکاس داشت.

ترکمانه گفت: در این تفاهم‌نامه ایجاد و حمایت از ۳هزار کسب و کار مدنظر قرار گرفته که در نتیجه آن ۱۰هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود که البته شروع کار است و ان شالله ادامه پیدا خواهد کرد.

در ادامه  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول و ایام شادی اهل بیت (ع) گفت: شور و حضور گرم مردم عزیز در ایام عزاداری ماه محرم و صفر و پیاده‌روی بزرگ اربعین سرمایه بزرگی برای این انقلاب و نظام است که باید قدردان آن باشیم.

امضای تفاهم‌نامه بنیاد برکت و وزارت ارشاد برای ایجاد ۱۰هزار فرصت شغلی

اقتصاد فرهنگ و صنایع فرهنگی؛۲ماموریت‌ کلان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

محمدمهدی اسماعیلی عنوان کرد: امروز مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به برکت فعالیت‌های بنیاد برکت، سهم قابل توجهی در فعالیت‌های آموزشی و اجتماعی در سراسر کشور دارد. برای ما مایه مباهات است که همه مجموعه‌ها برای رشد و اعتلای فرهنگ در کنار هم هستند. ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرارگاه محرومیت‌زدایی فرهنگی را از همان ابتدای فعالیت دولت پیگیری کردیم که نهاد‌های مختلف زیرمجموعه وزارتخانه در آن مشارکت داشتند.

وی اظهار کرد: آموزش قریب به ۱۰۰هزار هنرجو در مناطق محروم و در گستره ۱۵ استان نتیجه آغاز این حرکت بود. البته امکانات ما در مقایسه با نیاز‌های کشور محدود است؛ بنابراین مجموعه بنیاد برکت کریمانه پذیرفتند که به کمک ما بیایند.

اسماعیلی گفت: بحث اقتصاد فرهنگ و صنایع فرهنگی از ماموریت‌های کلان و سیاست‌های اصلی وزارتخانه است. ما به صورت جدی به معیشت هنرمندان فکر می‌کنیم. در مهرماه کلنگ زنی مجوعه شهر هنر را با مشارکت وزارت راه و شهرسازی خواهیم داشت. به موسسات فرهنگی  تک منظوره مجوز داده شده و این کار را بانگاه به مناطق کم برخوردار ادامه خواهد یافت. خدمت به اهالی فرهنگ و هنر و رسانه ماموریت ذاتی ما است و به آن‌می بالیم. ان شاالله  با حضور نهاد‌های همراه مثل بنیاد برکت این سیاست ارتقا پیدا میکند. ایجاد ۳هزار کسب و کار گام اول است و برای آن سقفی نداریم و هر چقدر که دوستان بنیاد  برکت حمایت کنند بازهم هنرمندان ما این ظرفیت و زمینه را برای فعالیت بیشتر دارند.

در پایان این مراسم، تفاهم نامه توسعه کسب و کار‌های فرهنگی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد برکت به امضای وزیر فرهنگ و مدیرعامل بنیاد برکت رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته