دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 شهريور 1402 - 16:46
شریفیان:

بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج فارس پایه و اساس حقوقی ندارد/ اعضای شورا به خطوط قرمز ایران احترام بگذارند

بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج فارس پایه و اساس حقوقی ندارد  اعضای شورا به خطوط قرمز ایران احترام بگذارند
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج فارس مبنا و پایه و اساس حقوقی ندارد و صرفاً اعضای این شورا به پشتوانه آمریکا و رژیم صهیونیستی دست به انجام چنین کارهایی می‌زنند، در صورتی که در مجامع جهانی هیچگاه نتوانسته‌اند ادعای خود را به اثبات برسانند.
کد خبر : 868471

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی شریفیان، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی این رسانه درباره بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج فارس پیرامون جزایر سه‌گانه گفت: شورای همکاری خلیج فارس از این بیانیه‌ها به تعدد صادر کرده است؛ بیانیه‌هایی که هیچ یک مبنا و پایه و اساس حقوقی ندارند و قابل استناد نیستند و در اصل مبتنی بر داده‌های ذهنی و توهمات حکام عرب است.

وی افزود: در اصل، آن‌هایی که این بیانیه‌ها را صادر می‌کنند و بر جزایر سه‌گانه ادعای غیرحقوقی دارند، به پشتوانه آمریکا و رژیم صهیونیستی دست به انجام چنین کار‌هایی می‌زنند، در صورتی که در مجامع جهانی هیچگاه نتوانسته‌اند ادعای خود را به اثبات برسانند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با بیان اینکه کشور‌های حاشیه خلیج فارس که چنین ادعایی را مطرح می‌کنند، خودشان با یکدیگر درگیر مناقشات مرزی هستند، اظهار کرد: این‌ها برای اینکه ذهنشان را از این مناقشات دور سازند، بر جزایر سه‌گانه تمرکز کرده‌اند، ولی باید بدانند تکرار چنین ادعا‌هایی نه تنها به امنیتشان کمک نمی‌کند بلکه منجر به تنش‌های بیشتر در منطقه و تحت تأثیر قرار دادن آینده روابطشان با ایران خواهد شد به ویژه اینکه در شرایط کنونی ما با عربستان و امارات در مرحله تنش‌زدایی و تقویت روابط خارجی هستیم و لذا به صلاح نیست این موضوعات مطرح شود.

شریفیان با بیان اینکه صادرکنندگان این بیانیه نباید تحت تأثیر سیاست‌های  رژیم صهیونیستی و آمریکا قرار گیرند، گفت: امروز سود آمریکا و رژیم صهیونیستی در ناامنی منطقه است و اینکه کشور‌های منطقه را به جان هم بیندازند و درگیر اختلافات مرزی کند. زمانی این موضوع سیاست انگلیسی‌ها بود و امروز این سیاست را آمریکا و رژیم صهیونیستی در دستور کار قرار داده‌اند.

وی اظهار کرد: امنیت منطقه تنها از مسیر گفتگو و همکاری‌های متقابل و دستیابی به درک و فهم متقابل تأمین خواهد شد و کشور‌ها نباید درگیر ادعا‌ها و توهمات بی‌پایه و اساس شوند. این منطقه با مشکلات بسیار زیادی مواجه است؛ مشکلاتی از قبیل زیست‌محیطی، خطر داعش و گروهک‌های تکفیری و حضور بیگانگان و همه این مشکلات را می‌توان با همکاری مرتفع ساخت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران در دولت مردمی اهتمام ویژه‌ای نسبت به توسعه روابط با کشور‌های منطقه دارد و حسن نیت خود را بار‌ها نشان داده، پس انتظار داریم گام‌های مثبتی که در این مسیر برداشته‌ایم از جانب طرف مقابل فهم و درک شود و ضمن احترام به خطوط قرمز جمهوری اسلامی از هرگونه تفرقه و اختلاف دوری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته