دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در سفر رئیس گمرک روسیه به تهران انجام شد؛

امضای سه سند همکاری گمرکی بین ایران و روسیه

در سفر دو روزه آندره بلیانینوف رئیس سرویس فدرال گمرک روسیه به جمهوری اسلامی ایران، سه سند همکاری گمرکی بین دو کشور به امضاء رسید.
کد خبر : 86845

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از ایرنا، در روز دوشنبه به منظور تسهیل تبادل کالاهای تجاری بین ایران و روسیه تفاهم نامه کریدور سبز گمرکی میان روسای‌کل گمرکات دو کشور امضا شد. هدف از امضای این تفاهم نامه که به امضای مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک ایران و آندره بلیانینوف رئیس سرویس فدرال گمرک روسیه رسیده است. ضرورت توسعه تجارت بین دو کشور از طریق تسریع در انجام تشریفات گمرکی، افزایش حجم تجارت و ایجاد شرایط مطلوب برای فعالان تجاری و توسعه همکاری‌های گمرکی به ویژه در زمینه تبادل الکترونیکی اطلاعات و افزایش کارایی کنترل‌های گمرکی اعلام شده است.


رؤسای گمرکات ایران و روسیه همچنین موافقت‌نامه دوجانبه‌ای در زمینه همکاری و کمک متقابل اداری در امور گمرکی امضا کردند.


این موافقت‌نامه با هدف به‌روز کردن قانون موافقت‌نامه همکاری‌های گمرکی بین دو کشور (مصوب سال ۱۳۷۷) و به منظور استفاده از فناوری‌های نوین تدوین شده و پس از ارائه به طرف روسی و بعد از مکاتبات صورت گرفته و انجام مراحل مربوطه، امضاء شد.


تفاهم‌نامه تبادل اطلاعات ارزش گمرکی کالا و وسایط نقلیه مبادله شده بین دو کشور ایران و روسیه دیگر سندی بود که به امضای روسای گمرکات دو کشور رسید. هدف از امضای این تفاهم‌نامه همکاری و مساعدت متقابل بین طرفین به منظور ارزیابی صحیح ارزش کالاهای مبادله شده بین دو کشور از طریق تبادل اطلاعات مربوط به ارزش‌گذاری کالاها است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته