دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 شهريور 1402 - 10:30

خرید مداد رنگی حرفه ای و همه نکات مهمی که باید در این باره بدانید

خرید مداد رنگی حرفه ای و همه نکات مهمی که باید در این باره بدانید
تفاوت مدادرنگی‌های آماتور و به‌اصطلاح دانش‌آموزی با مدادرنگی‌های حرفه‌ای در مقدار رنگ‌دانه‌های آن‌ها است. هرچه تعداد رنگدانه ها بیشتر باشد، مداد رنگی پررنگ‌تر خواهد بود.
کد خبر : 868381

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاوت مدادرنگی‌های آماتور و به‌اصطلاح دانش‌آموزی با مدادرنگی‌های حرفه‌ای در مقدار رنگ‌دانه‌های آن‌ها است. هرچه تعداد رنگدانه ها بیشتر باشد، مداد رنگی پررنگ‌تر خواهد بود. قطعاً برای نقاشی حرفه‌ای، شما نیاز به مدادرنگی حرفه‌ای دارید که جذابیت را به اثر شما ببخشد. دیگر نمی‌توانید از مدادرنگی‌های معمولی و دانش‌آموزی استفاده کنید که در دوران کودکی شما را سرگرم می‌کرد. اما چگونه یک مدادرنگی حرفه‌ای انتخاب کنیم؟ مهم‌ترین خصوصیات این مدادرنگی‌ها در چیست؟ و... .

اهمیت و ضرورت خرید مداد رنگی با کیفیت

مدادهای رنگی با کیفیت، دارای رنگ‌های غنی و پوشش بالا هستند تا بتوانید نقاشی‌ها، طرح‌ها و نقشه‌های خود را با جزئیات دقیق و زنده‌تر اجرا کنید. این مداد رنگی‌ها دارای سختی مناسب و مقاوم در برابر شکستن هستند. می‌توانید به طور پایدار از آنها استفاده کنید و اگر بتوانید به خوبی آن‌ها را بتراشید و نگهداری کنید، ماندگاری بالایی خواهند داشت.

از طرفی مداد رنگی‌های با کیفیت قابل استفاده در سطوح مختلف چوبی، کاغذی، پارچه ای و... هستند. این به شما اجازه می‌دهد تا در هر نوع پروژه ای از آن استفاده کنید. با چنین مدادهایی شما تنوع رنگ زیادی برای خلق آثار هنری و خلاقانه خواهید داشت. می‌توانید طرح‌های متنوع و جذاب را ایجاد کرده و خلاقیت خود را با رنگ دلخواهتان به تصویر بکشید.

بسیاری از مدادهای رنگی با کیفیت بالا طبق استانداردهای سلامت و بهداشت تولید می‌شوند. درنتیجه به شما این اطمینان را می‌دهد که در حین استفاده، هیچ‌گونه عارضه یا آسیب جدی به سلامت فرد نخواهد داشت. همچنین شما می‌توانید برای نقاشی خود از دیگر لوازم همچون پاستیل، مدادشمعی و... به صورت ترکیبی با مدادرنگی استفاده کنید.

انواع مداد رنگی موجود در بازار

تنوع مدادرنگی‌ها از نظر ساختار بسیار زیاد است. همین تنوع هم باعث می‌شود که با استفاده از مدادهای رنگی، سبک‌های مختلفی از طراحی و نقاشی را انجام داد. بهتر است پیش از هر چیزی با انواع مداد رنگی موجود در بازار آشنا شوید تا بتوانید انتخاب آگاهانه ای داشته باشید.

  • مداد رنگی آبرنگ: این نوع مدادها با آب ترکیب می‌شوند و برای نقاشی و رنگ آمیزی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • مداد رنگی روغنی: این نوع مدادها دارای پایه روغن هستند و برای نقاشی‌های حرفه ای و تکنیک‌های خاص استفاده می‌شوند.

  • مداد رنگی چوب: این نوع مدادها برای نقاشی و رسم برروی سطح چوب مناسب هستند. اغلب نجارها و طراحان لوازم چوبی و... هم از آنها استفاده می‌کنند.

  • مداد رنگی شمع: این نوع مدادها دارای پایه شمع هستند و برروی سطح‌های لغزان، شفاف و صاف استفاده می‌شوند.

  • مداد رنگی ژل: این نوع مدادها دارای پایه ژلی هستند که مخصوص سطح‌های تیره و شفاف تولید شده اند.

  • مداد رنگی فلوئورسنت: این نوع مدادها دارای رنگ‌های شاد و روشن هستند و برروی سطح‌های تیره و نیمه تیره استفاده می‌شوند و با جذب نور در تاریکی درخشان می‌شوند و ظاهری جذاب به نقاشی‌های شما می‌بخشند.

  • مداد رنگی متالیک: این نوع مدادها دارای پودر فلزی هستند که برروی سطح‌های تیره و شفاف استفاده می‌شوند و منجر به خلق به آثار براق و جذاب می‌شوند.

  • مداد رنگی طلایی و نقره ای: این نوع مدادها دارای پودر طلا یا نقره هستند که برروی سطح‌های تیره استفاده شده و به آثار لامع و باکلاس منجر می‌شود.

معروف‌ترین برندهای مداد رنگی

استفاده از مدادهای با کیفیت، سلامت فرد را حفظ می‌کند. برخلاف مدادهای بی کیفیت یا کیفیت پایین این مداد رنگی‌ها در صورت استفاده صحیح، سموم را جذب نمی‌کند و در اثر برخورد با چشم و دست سبب ایجاد حساسیت نمی‌شود. برای خرید چنین محصولاتی باید به سراغ برترین کمپانی‌های سازنده لوازم نقاشی و مدادرنگی‌ها بروید. امروزه برندهای زیادی در بازار هستند که انواع مداد رنگی را تولید می‌کنند. اما از معروف‌ترین و بهترین این برندها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فابرکاستیل

  • پریسما کالر

  • استدلر

  • کنته پاریس

  • لیرا

نکات مهم و راهنمای خرید مداد رنگی با کیفیت

خرید مدادرنگی باکیفیت و حرفه ای تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت اثر هنری شما خواهد داشت. به جرات می‌توان گفت هرچه مدادرنگی باکیفیت‌تر باشد، نقاشی شما جاندار و زیباتر خواهد بود. هرچند که یک تصویر ساده کشیده باشید!

برای آنکه بتوانید یک مدادرنگی باکیفیت و درجه یک خریداری کنید، باید در زمان خرید به فاکتورهای مختلفی توجه کنید که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کاربرد و نیاز شما: مدادهای رنگی کاربردهای گسترده ای در هنر، نقاشی، طراحی و سایر فعالیت‌ها دارند. با خرید مدادهای با کیفیت، شما قادر به اجرای بهتر و دقیق‌تر پروژه‌های خود خواهید بود. اما باید مدادرنگی متناسب با نوع پروژه خود تهیه کنید. برای طراحی، پوشش دهی بیشتر از تنوع رنگ اهمیت دارد. در صورتی که برای نقاشی وجود رنگدانه های زیاد مد نظر است. با توجه به نیاز خود خرید کنید تا بتواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

  2. پوشش دهی بالای رنگ: مدادهای با کیفیت دارای پوشش رنگی بسیار خوب و مطمئن هستند. پوشش دهی بالای مداد رنگی این اجازه را به شما می‌دهد تا با استفاده از تنوع رنگ‌ها، طرح‌ها و نقوش خلاقانه خود را بهتر بیان کنید و یک خروجی جذاب داشته باشید که نگاه‌ها خیره خود می‌کند.

  3. مدادرنگی با دوام: مدادهای با کیفیت، عمر طولانی‌تر و دوام بیشتری نسبت به مدادهای کم کیفیت دارند. علاوه بر ماندگاری خود مداد، ماندگاری اثر و رنگ آن هم حائز اهمیت است. بسیاری از مدادرنگی‌هایی که کیفیت لازم را ندارند بعد از مدتی در روی کاغذ کمرنگ می‌شوند. اگر می‌خواهید اثری جاودانه داشته باشید باید از مدادهایی با ماندگاری و دوام بالا استفاده کنید.

  4. طیف رنگی: مدادرنگی که انتخاب می‌کنید باید طیف رنگی و تنوع بالایی داشته باشد تا بتوانید متناسب با نقاشی و طرحی که می‌خواهید ترسیم کنید، رنگ‌های موردنیازتان را تهیه کنید.

  5. نوع مداد رنگی: برخی از مداد رنگی‌ها روغنی هستند و برخی دیگر مومی، اینکه کدامیک از آنها برای شما مناسب است، بستگی به مهارت و سبک نقاشی شما خواهد داشت.

  6. شکل و فرم مدادها: مدادرنگی‌ها به صورت استوانه ای، شش صلعی، سه گوش و... تولید می‌شود. در زمان خرید به مدل آن دقت کنید و نمونه ای را بخرید که نگهداری آن در دستتان ساده‌تر باشد و کم‌ترین فشار را به انگشتانتان وارد کند.

  7. جعبه و بسته بندی مدادرنگی‌ها: اگر می‌خواهید مدادهای رنگی خود را در جعبه آن نگهداری کنید، باید به سراغ یک بسته ای بروید که جذاب و مقاوم باشد. اما اگر جامدادی برای نگهداشتن مدادرنگی‌های خود دارید، می‌توانید هر مدلی را انتخاب نمایید.

  8. قیمت: تنوع قیمت مدادرنگی‌ها بسیار زیاد است. برند سازنده، تعداد رنگ‌ها، نوع رنگ و... از فاکتورهایی است که نقش اصلی بر روی قیمت آن دارند. مدادرنگی متناسب با بودجه تان خریداری نمایید.

  9. برند سازنده: به سراغ برندهای خوش نام و مشهور در بازار بروید که هنرمندان و نقاشان طرفدار این برندها هستند.

مداد رنگی خوب از کجا بخریم؟

برای خرید مداد رنگی باکیفیت، به یک فروشگاه مطمئن بروید که محصولات اصل را عرضه می‌کند و همچنین تنوع بالایی دارد. تا بتوانید نمونه‌های مختلف را با هم مقایسه کنید و یک انتخاب درجه یک داشته باشید. فروشگاه لذت نقاشی انواع مداد رنگی‌های باکیفیت را از بهترین برندهای تولید کننده جهانی در اختیار شما هنرمندان عزیز قرار می‌دهد. می‌توانید از بین محصولات با بررسی مشخصات هر محصول، بهترین مدل را برای نیاز خود انتخاب کنید. قیمت مدادرنگی‌ها هم بسیار مناسب بوده و نگرانی از آن نخواهید داشت. چرا که به صورت مستقیم و بدون واسطه عرضه می‌شود. امکان خرید غیر حضوری و اینترنتی هم برایتان فراهم است تا بتوانید در زمان خود صرفه جویی کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته