پایان تخلف سرعت غیرمجار قطارها
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، محسن پورسید آقایی در نشست خبری امروز با بیان اینکه این تاخیرها عمدتا به فرسودگی ناوگان و یا خروج قطار از ریل باز میگردد، نمیتوان سوانح را جزو تاخیرها به حساب آورد.
وی تصریح کرد: برای نوروز سال ۹۴ یک میلیون و ۹۶۰ هزار ظرفیت جابجایی مسافر ایجاد کردهایم که این میزان نسبت به سال گذشته با ۵ درصد افزایش همراه بودهاست.
پور سید آقایی ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد بلیت قطارها برای ایام نوروز به فروش رفته و باقی نیز در شبکه فروش بلیت وجود دارند که مردم میتوانند از طریق اینترنت و یا آژانسهای مسافرتی اقدام به خرید آنها کنند.
وی درباره ارتقای ایمنی سیستمهای راه آهن نیز اظهار کرد: در سال گذشته شرکت راه آهن دو اقدام افزایش آموزش و نظارت پرسنل به ویژه لکومتیورانها و بهرهبرداری از سیستم کنترل اتوماتیک قطار را در دستور کار خود قرار داد که سیستم کنترل اتوماتیک قطار از ابتدای سفرهای نوروزی در مسیر تهران - مشهد به بهره برداری میرسد.
پورسید آقایی با بیان اینکه میزان سوانح ریلی ۲۳ درصد و عوامل انسانی دخیل در بروز حوادث ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، عنوان کرد: با بهرهبرداری از سیستم کنترل اتوماتیک قطار از این پس لکوموتیورانها قادر به تجاوز از سرعت مجاز نخواهند بود. همچنین با بهرهمندی از این سیستم در بین هر دو ایستگاه راه آهن یک ایستگاه الکترونیکی تعبیه میشود تا قطارها بتوانند پشت سر هم حرکت کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش ظرفیت مسیر ریلی تهران- مشهد به دو برابر خبر داد و اظهار کرد: بر اساس برنامهریزیها در سال آینده به ازای هر ۱۰ دقیقه، یک قطار در ایستگاههای راه آهن تردد خواهد داشت.
وی درباره تکمیل پروژه ریلی مسیر تهران – شیراز نیز گفت: متاسفانه دولتها به راهاندازی یک خط نیمه کاره عادت کردهاند و تکمیل این پروژه نیاز به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار بیشتر دارد.
پور سید آقایی خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی سالیانه ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مسیر ریلی تهران شیراز، این اعتبار پاسخگو نیست و ما به دنبال تامین منابع پایدار برای تکمیل این پروژه هستیم.
انتهای پیام/