دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1395 - 13:41

عراق از اردن خواست دختر صدام را تحویل بدهد

دولت عراق بار دیگر از اردن خواست تا دختر رئیس‌جمهوری معدوم این کشور و شماری از شخصیت‌های تحت تعقیب قضایی عراقی را تسلیم بغداد کند.
کد خبر : 86815

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از فارس، ابراهیم جعفری، وزیر امور خارجه عراق روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد که عراق از اردن خواسته تا با بغداد در زمینه تحویل شخصیت‌های تحت تعقیب قضایی عراقی که در خاک اردن به سر می‌برند، همکاری و هماهنگی کند.


وی در بیانیه‌ای پس از دیدار با هیثم علیان، سرکنسول اردن در اربیل اعلام کرد که این شخصیت‌ها در حمایت از تروریسم و پولشویی در عراق نقش داشته‌اند و به همین دلیل باید به دستگاه قضایی ما تحویل داده شوند.


با وجود آنکه در بیانیه وزارت امور خارجه عراق هیچ اشاره‌ای به نام‌های این متهمان نشده، اما منابع آگاه می‌گویند که نام رغد صدام در راس فهرست اسامی مورد نظر ابراهیم جعفری قرار دارد.


بغداد تاکنون، بارها از اردن خواسته تا رغد را که از زمان حمله آمریکا به عراق در سال 2003 (1381) در امان به سر می‌برد، تحویل دهد اما هربار اردن با این درخواست مخالفت می‌کند به گونه‌ای که برخی می‌گویند دولت اردن به دختر صدام، تضمین‌های سیاسی و شخصی داده که با هرگونه حکم بازداشت او از سوی بغداد یا حتی جامعه بین‌الملل، مخالفت کند.


دولت عراق پیشتر از اردن خواسته بود تا شرکت‌کنندگان در کنفرانس ضدعراقی سال 2014 (1393) در امان را نیز تحویل دهد که اسامی آن‌ها عبارت است از؛ شیخ حارث ضاری، رئیس هیأت علمای مسلمانان که سال گذشته درگذشت، ناصر جنابی، بشار فیضی و حسن بزاز.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته