دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

توکلی: شبکه موتورلانس اورژانس تهران نیازمند توسعه است

توکلی: شبکه موتورلانس اورژانس تهران نیازمند توسعه است
رئیس مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه ۸۳ درصد از مأموریت‌های اورژانس نیاز به اعزام بیمارستان ندارد گفت: این آمار نشان می‌دهد ما نیازمند توسعه یکپارچه موتورلانس در استان تهران هستیم و با استفاده از این امکان زمان اعزام و رسیدن امدادگران اورژانس دو دقیقه کاهش یافته است.
کد خبر : 868082

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد اسماعیل توکلی، رئیس مرکز اورژانس تهران شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی استودیو خبری اورژانس استان تهران خبر داد و اظهار داشت: در بدو تحویل اورژانس برخی از پایگاه‌ها به علت کمبود نیروی انسانی و اعتبارات کافی تعطیل شد و با حمایت‌های صورت گرفته برخی از پایگاه‌های به چرخه عملیات برگشته و روزانه نزدیک به ۱۱ هزار تماس از سوی مددجویان دریافت می‌شود.

توکلی با بیان اینکه ۸۳ درصد از مأموریت‌های اورژانس نیاز به اعزام بیمارستان ندارد گفت: این آمار نشان می‌دهد ما نیازمند توسعه یکپارچه موتورلانس در استان تهران هستیم و با استفاده از این امکان زمان اعزام و رسیدن امدادگران اورژانس دو دقیقه کاهش یافته است.

او از قرار گرفتن ۱۰۰ دستگاه «تله کاردیو» در اختیار موتورلانس‌ها خبر داد و عنوان داشت: کاربران موتورلانس‌ها در لحظه نوار قلب بیماران قلبی را برای متخصصان قلب ارسال می‌کنند.

رئیس مرکز اورژانس تهران با اشاره به اینکه طی تیرماه ۳۰ هزار مأموریت موتورلانس ثبت شده است افزود: در پایان مردادماه این مأموریت‌ها به ۳۹ هزار عدد رسیده است.

توکلی به کاهش زمان رسیدن آمبولانس‌ها به بیش از یک دقیقه اشاره کرد و اظهار داشت: شکایت‌های مردمی ۱۰ درصد کاهش یافته است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته