دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1402 - 00:05
دهمرده در گفت‌وگو با آنا:

انتقال آب دریای عمان و انجام پروژه‌های عمرانی منجر به حل بعضی از مشکلات سیستان و بلوچستان می‌شود

انتقال آب دریای عمان و انجام پروژه‌های عمرانی منجر به حل بعضی از مشکلات سیستان و بلوچستان می‌شود
نماینده مردم زابل گفت: انتقال آب از دریای عمان و انجام ده‌ها پروژه دیگر بخش قابل توجهی از مشکلات استان سیستان و بلوچستان را مرتفع خواهد ساخت.
کد خبر : 868081

حبیب‌الله دهمرده، نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، با بیان اینکه دیدار مردم سیستان و بلوچستان با مقام معظم رهبری یکی از مهمترین دیدارها در شرایط کنونی محسوب می‌شود، گفت: به هر حال وقتی فاصله کم شود شیاطین دیگر نمی‌توانند دخالت کنند و خیلی از حقایق روشن می‌شود. ما بایستی کاری کنیم که فاصله بین مسئولان و مردم مخصوصاً در سطح رهبری به حداقل برسد.

دهمرده افزود: مردم علاقه خاصی به مقام معظم رهبری دارند و وقتی از نزدیک ایشان را می‌بینند و از بیانات زیبایشان بهره‌مند می‌شوند و دلسوزی پدرانه‌شان را با چشم مشاهده می‌کنند کاملاً تحت تأثیر قرار می‌گیرند و بعد از آن راه‌های نفوذ بدخواهان بشریت و حرام‌خواران عالم مسدود و دیگر به راحتی نمی‌توانند در افکار و اذهان ملت ایران نفوذ کنند.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند که وقتی در سال 81 به سیستان و بلوچستان سفر کردند در جریان این سفر مصوباتی را داشتند و همچنین تأکید کردند که اگر آن مصوبات اجرایی می‌شد وضع این استان این‌چنین نبود. یکی از مصوبات مربوط به راه‌آهن چابهار بود که اگر این محور فعال می‌شد بنا به گفته مقام معظم رهبری تحول در شرق کشور را به دنبا داشت. مصوبه دیگری که در جریان سفر ایشان تصویب شد مربوط به مسئله آب استان بود و رهبر معظم انقلاب بر حل مسئله آب استان تأکید فرمودند. متأسفانه مشکل کم‌آبی در سیستان و بلوچستان باعث شده تا کشاورزان به دلیل نبود آب زمین‌های کشاورزی و خانه و کاشانه خود را رها کنند و در شهرها حاشین‌نشین شوند که همین حاشیه‌نشینی هم مشکلات بسیاری را به دنبال دارد.

دهمرده با بیان اینکه متأسفانه در رسیدگی به استان سیستان و بلوچستان کوتاهی شده و مسئولان باید پاسخ گلایه‌های مقام معظم رهبری را بدهند، تصریح کرد: امروز حل مشکل سیستان و بلوچستان و عمل به منویات و فرامین مقام رهبری و پاسخ دادن به مطالبات ایشان نیازمند کار مضاعف مسئولان است چون اگر طبق روال عادی و معمولی کار شود قطعاً مشکلی در این استان حل نخواهد شد و مطالبات معظم‌له هم برآورده نمی‌شوند.

او ادامه داد: وسعت استان سیستان و بلوچستان بسیار گسترده است ولی بودجه‌ای که به آن تعلق می‌گیرد اندک و پاسخگوی نیازهای عمرانی نیست. مثلاً راه‌آهنی که باید در سال 85 و 86 احداث می‌شد هنوز که هنوز است به صورت کامل راه نیفتاده و منجر به از دست رفتن فرصت‌ها شده و حاصلش می‌شود اینکه هندی‌ها که زمانی برای فعال شدن این کریدور سر و دست می‌شکستند بعدها ناامید شدن و به سراغ دیگر کشورها رفتند.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در فرصت‌‎سوزی شاگرد اول هستیم، اظهار کرد: همیشه برای توجیه کم‌کاری‌ها دنبال بهانه هستیم و داد رهبر معظم انقلاب هم به خاطر این کم‌کاری‌ها درآمده است. مردم سیستان و بلوچستان فداکار و وفادار هستند و باید کاری کرد تا مبادا از انقلاب و نظام ناامید شوند.

به گفته دهمرده، انتقال آب از دریای عمان و انجام ده‌ها پروژه دیگر بخش قابل توجهی از مشکلات استان سیستان و بلوچستان را مرتفع خواهد ساخت.

او در پایان تأکید کرد: برای حل مشکلات موجود در سیستان و بلوچستان باید به دولت کمک شود؛ به هر حال دولت به تنهایی نمی‌تواند مشکلات موجود در این استان را حل و فصل کند و باید همه به او کمک کنیم. از سوی دیگر نیاز داریم به اینکه دولت کمی چابک‌تر و سریع‌تر رفتار و عمل کند و میان وزرایش در رابطه با استان سیستان و بلوچستان هماهنگی‌های بیشتری انجام گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته