دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 شهريور 1402 - 18:06

چگونه بهترین نتیجه را از کاشت مو بگیریم؟

چگونه بهترین نتیجه را از کاشت مو بگیریم؟
ما در این مقاله تمامی بایدها و نبایدهای کاشت مو را به طور کامل شرح دادیم.
کد خبر : 868054

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، افراد زیادی در طول زندگی خود به دلایل مختلف دچار ریزش مو می شوند. با افزایش سن ریزش مو، مخصوصا در آقایان افزایش پیدا می کند که موجب کاهش اعتماد به نفس در آن ها می شود. با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های نوینی به وجود آمده است که در آن بدون نگرانی می توان کاشت مو انجام داد. این جراحی، عملی غیر تهاجمی و کم خطر است که اگر توسط افراد ماهر و کاربلد یا در کلینیک بهترین دکتر کاشت مو در تهران انجام شود، می تواند تاثیر معجزه آسایی داشته باشد. ما در این مقاله تمامی بایدها و نبایدهای کاشت مو را به طور کامل شرح دادیم. برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت جراحتو (jaraheto.net) مراجعه کنید و یا از سایت هایی نظیر پزشکا و تاپتنا استفاده کنید.

کاشت مو چیست؟

کاشت مو به تکنیک جراحی گفته می شود که توسط جراح متخصص انجام می شود. طی این روش بهترین دکتر کاشت مو در ایران فولیکول های مو را از بخش هایی که از نظر ژنتیکی ریشه های مقاوم تری دارند، بر می دارد و در نواحی بدون مو یا طاس قرار می دهد. عمل کاشت مو باعث می شود فولیکول های آسیب دیده ترمیم شوند و دوباره شروع به رشد کردن کنند. از هر پیاز مو 1 تا 3 رشته مو رشد می کند. امروزه در یکی از بهترین روش های کاشت مو، پیاز مو را دست نخورده انتقال می دهند؛ که این امر سبب می شود کاشت طبیعی تری داشته باشید. از این روش در بازسازی ابرو، مژه، ناحیه تناسلی و پوشاندن زخم های حاصل از اتفاق های مختلف مانند تصادف کاربرد دارد. در روش کاشت مو به دلیل استفاده از موهای خود بدن فرد، عوارض بسیار کم و نتیجه بسیار خوب و طبیعی به دنبال خواهد داشت.

فردی که می خواهد بهترین روش برای کاشت مو را انتخاب کند باید شرایطی مانند داشتن بیشترین گرافت مو و عدم کم تراکم شدن بانک مو را در نظر بگیرد. کاشت مو در روش های مختلفی صورت می گیرد که هزینه های کاشت ارتباط مستقیمی با روش کاشت دارد؛ همچنین به عوامل مختلفی مانند سابقه دکتر کاشت مو و موقعیت جغرافیایی کلینیک بستگی دارد.

مراقبت های بعد از کاشت مو

جراحی کاشت مو هم مانند هر جراحی دیگری دارای مراقبت هایی است که باید بعد از انجام آن رعایت شوند که ما در اینجا طبق جدیدترین گفته های بهترین دکتر کاشت مو در مشهد، تعدادی از آن ها را نام برده ایم:

  • جلوگیری از تورم: برای جلوگیری از تورم پیشانی از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • استراحت و طریقه خوابیدن: یک روز کامل بعد از کاشت مو استراحت کنید و تا حد امکان از فعالیت بدنی خودداری کنید. در هنگام خوابیدن، زیر سرتان دو تا بالش قرار دهید به طوری که سر کاملا از بدن بالا تر قرار بگیرد.
  • پانسمان کردن: تا حد امکان سعی کنید برای تعویض پانسمان به پزشک خود مراجعه کنید.
  • تغدیه بعد از کاشت: مصرف انواع ویتامین های موثر برای تسریع روند درمان توصیه می شود. همچنین مصرف خوراکی و میوه هایی که دارای ویتامین C است مانند پرتقال و آناناس می تواند تاثیر گذار باشد.
  • مصرف دارو به صورت منظم: برای کاهش درد و سریع تر بهبود یافتن ناحیه کاشته شده حتما از داروهایی که پزشک تجویز کرده است به صورت منظم استفاده کنید.
  • مصرف دخانیات ممنوع: تا 3 هفته بعد از کاشت از مصرف سیگار و قلیان خودداری کنید.
  • شست و شو با شامپو مخصوص: حتما برای استحمام از شامپو مخصوص کاشت مو استفاده کنی.

مراقبت های بعد از کاشت مو

انواع روش های کاشت مو

  • کاشت مو به روش FUT: نوعی کاشت مو است که در آن گرافت های مو به صورت یکنواخت، مانند یک نوار نازک از مو برداشته می شوند و سپس تعدادی گرافت مو از این نوار برش داده می شود و در محل طاس قرار داده می شود. در این روش افراد را با مقدار زیادی دارو بیهوش کننده بیهوش می کنند که موجب به روز عوارض مختلف بیهوشی می شود.
  • کاشت مو به روش FIT: این روش یکی از روش های قدیمی است. در این روش از تار های قسمت بانک موی فرد برداشته می شود و در ناحیه خالی سر پیوند داده می شود. این روش بهبود یافته روش FUT است اما همچنان با معایب مختلفی رو به رو بود و دوره نقاهت بسیار طولانی داشت؛ که بعد از چندین سال از رونق افتاد.
  • کاشت مو به روش BHT: در این روش از موهای سینه و بازو و سایر نواحی بدن نیز برداشته می شود و به محل طاس سر و قسمت هایی که دچار ریزش شدید هستند، پیوند داده می شود.
  • کاشت مو به روش SUT: این روش کاشته مو پیشرفته ترین روش تا به امروز است و در سراسر دنیا از آن استفاده می شود. این روش عوارض و درد بسیار کمتری نسبت به سایر روش ها دارد. این روش با دستگاه های پیشرفته انجام می شود. در این روش می توان بیش از 14000 تار مو را بدون عوارض و درد و خونریزی کاشت.
  • کاشت مو به روش HRT: این روش زمانی توصیه می شود که فرد دارای بانک مو با ریشه محکمی نیست و یا هیچ گونه بانک مویی در بدن ندارد. در این روش از بانک مویی خارج از خود بدن فرد استفاده می شود که درد و عوارض بیشتری به همراه دارد. اینکه مو های خارجی هم رنگ موهای فرد باشد بسیار حائز اهمیت و چالش برانگیز است.
  • کاشت مو به روش HRP: این روش بسیار کم مورد استفاده قرار می گیرد و در این روش از موهای قفسه سینه و بازو به عنوان بانک مو استفاده می شود.

انواع روش های کاشت مو

عوارض کاشت مو

کاشت مو هم مانند همه جراحی ها از عوراض و دوره نقاهت خاصی برخوردار است که این عوارض شامل موارد زیر می شود:

  • عفونت زخم ها
  • خونریزی فولیکول های مو
  • خارش شدید
  • کبودی دور چشم
  • تورم پوست سر یا پیشانی
  • کیست های زیر پوستی
  • احساس درد
  • بی حسی طولانی مدت در ناحیه کاشته شده

کلام آخر

قبل از اقدام به کاشت بایستی بررسی کنید که آیا می توانید کاندید مناسبی باشید یا نه. انتخاب بهترین روش کاشت نیاز به تشخیص، بررسی، تجزیه و تحلیل دکتر کاشت مو دارد. در این مرحله دکتر وضعیت مراجعه کننده را به طور کامل بررسی می کند و آزمایشات مورد نیاز را توصیه می کند. به دلیل دقت بالایی که در جراحی کاشت مو وجود دارد انتخاب بهترین دکتر بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا شما مسئولیت بدنتان را به عهده دارید و باید متخصصی را پیدا کنید که با کمترین عوارض شما را به نتیجه مطلوب برساند. بسیار سپاس گزاریم که تا پایان مقاله همراه ما بودید. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد. برای اطلاعات بیشتر به سایت جراحتو (jaraheto.net) مراجعه کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: کاشت مو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته