دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 شهريور 1402 - 14:02

استقبال از زائران حرم رضوی با افزایش ایمنی راه‌های منتهی به مشهد مقدس

استقبال از زائران حرم رضوی با افزایش ایمنی راه‌های منتهی به مشهد مقدس
از ابتدای سال جاری تاکنون لکه گیری و روکش آسفالت، اصلاح نقاط پرحادثه، خط کشی، نصب تابلو و علائم، تعمیرات ابنیه فنی راه با هدف بهبود کیفیت سطح راه و ارتقای ایمنی راه در محور‌های منتهی به مشهد مقدس اجرا شد.
کد خبر : 867999

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رضا اکبری معاون راهداری این سازمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۶۲ کیلومتر لکه گیری و روکش آسفالت گرم و حفاظتی در محور‌های منتهی به مشهد مقدس برای تردد ایمن زائران حرم رضوی اجرا شد.

اکبری افزود: روکش آسفالت و عملیات حفاظتی رویه در ۸۶۲ کیلومتر محور‌های مشهد-نیشابور-کاهک، مشهد-تربت حیدریه-گناباد و مشهد-چناران-قوچان با هدف افزایش ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات، رضایت کاربران جاده‌ای از کیفیت راه‌های محور‌های منتهی به مشهد مقدس، اجرا شده است.

وی بیان کرد: نصب ۱۲۰۰۰ عدد تابلو و علائم رانندگی، احداث ۴۵ کیلومتر حفاظ جانبی در محور‌های بین شهری استان خراسان رضوی، رفع ۱۱۵ نقطه پرحادثه و مستعد حادثه، احداث ۵۰ نقطه روشنایی و ۲۸ کیلومتر روشنایی طولی و ۳۰۰۰ کیلومتر خط کشی از دیگر اقدامات انجام شده برای ارتقای ایمنی محور‌های منتهی به مشهد مقدس بوده است.

معاون راهداری سازمان در خصوص تعمیرات اساسی ابنیه فنی راه‌ها در محور‌های مواصلاتی منتهی به مشهد مقدس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعمیر اساسی ۱۶ پل بزرگ و ۲۵ پل کوچک در استان خراسان رضوی اجرا شد.

آمار‌ها از ورود هشت میلیون زائر به مشهد مقدس همزمان با ایام پایانی ماه صفر حکایت دارد و پیش‌بینی می‌شود ۲۰۰ هزار زائر پس از زیارت از مشهد توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته