دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 شهريور 1402 - 13:43

سید صالحی: کارت بازی بازیکنان سپاهان را چه سازمانی صادر کرده است؟/با توئیت و استوری نمی‌توان از حق باشگاه دفاع کرد

سید صالحی: کارت بازی بازیکنان سپاهان را چه سازمانی صادر کرده است؟ با توئیت و استوری نمی‌توان از حق باشگاه دفاع کرد
پیشکسوت تیم سپاهان گفت: اگر قرارداد ۶ بازیکن سپاهان دارای ایراد بود چرا کارت بازی آنها از سوی سازمان لیگ صادر شد؟
کد خبر : 867980

سید مهدی سید صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره حکم تاریخی و جنجالی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در مورد تیم سپاهان و کسر ۴ امتیاز از نماینده طلایی‌پوش اصفهان اظهار داشت: از چند منظر باید به این حکم نگاه کرد. اول اینکه اگر قرارداد بازیکنان سپاهان دارای اشکال بوده به چه دلیل قراردادها در سامانه ثبت قرارداد سازمان لیگ، ثبت شده و به دنبال آن کارت بازی صادر شده است؟! همان‌طور که قرارداد عیسی آل کثیر و برایان دابو ثبت نشد، کارت ۶ بازیکنی که اشکال در قراردادشان دیده شده هم صادر نمی‌شد. 

صورت مسئله را پاک نکنید

وی ادامه داد: این مشکلاتی که در قراردادهای باشگاه سپاهان است چرا اول فصل دیده نشد؟ آقای منصور قنبرزاده نایب رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کردند تیم‌هایی تخلف کرده‌اند، چرا تنها تخلف سپاهان دیده شده است؟ اگر قاعدتاً همه تیم‌ها به غیر از سپاهان مرتکب تخلفی نشدند پس چرا آقای قنبرزاده به تخلف تیم‌های دیگری اشاره کرد؟ بر اساس چه قانونی سپاهان باید تاوان بی‌برنامگی و قانون سقف قرارداد باشگاه‌ها را بدهد؟ موضوع دیگر اینکه، اگر سپاهان چهار بازی اول خود را نبرده بود و ۱۲ امتیاز نداشت، باز هم از این تیم ۴ امتیاز کسر می‌شد؟ به جای پاک کردن صورت مسئله به اصل قضیه بپردازیم. حالا که برای ۶ بازیکن سپاهان کارت بازی صادر شده و جلوی حضور آنها را گرفته‌اند، به تخلفات تمامی تیم‌ها رسیدگی کنند و احکام مشابه صادر کنند.

بعد از لیگ قهرمانان آسیا حکم صادر می‌شد

پیشکسوت تیم سپاهان خاطرنشان کرد: مورد بعدی اینکه چرا این حکم را بعد از بازی اول سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا صادر نکردند؟ مگر نماینده اصفهان نماینده ایران در آسیا نیست؟ اگر هست این حکم بعد از بازی با نیروی هوایی عراق صادر می‌شد تا تیم از لحاظ روحی به هم نریزد و ۶ بازیکن تیم هم نگران آن نباشند که نتوانند در خدمت تیم باشند. نماینده خودمان را برابر حریف خارجی خلع سلاح می‌کنیم. من کاری به این نداریم که سپاهان تخلف کرده یا نکرده و وظیفه کادر مدیریت باشگاه است که در این زمینه شفاف‌سازی کند. مدیران باشگاه باید هر چه زودتر به هواداران خود جواب بدهند و تنها در کمیته استیناف یا نهادی دیگر پاسخگو نیستند. الان با روح و روان طرفداران سپاهان بازی شده و آنها که به تیم‌شان دل بسته‌اند بسیار به هم ریخته‌اند چون حق خود را چنین وضعیتی نمی‌بینند.

فوتبال کلاس دانشگاه و لفظ قلم حرف زدن نیست

سید صالحی یادآور شد: حکمی که برای سپاهان صادر شده همانند آن است که فردی استخدام شود و کارت پایان خدمت جعلی ارائه کرده باشد، پس از چند سال کارت‌های خدمت کارکنان بررسی شود و فرد متخلف از کار اخراج شود. آن نهادی که فرد را استخدام کرده هم در این زمینه تقصیرکار است. تا اینجا توضیحات کافی از سوی مدیران باشگاه منوط بر حکم کمیته انضباطی کافی نبوده است. نمی‌توان با توییت و استوری و اطلاعیه از حق باشگاه دفاع کرد و مدیر روابط عمومی و مدیر رسانه باشگاه نباید در فضای مجازی به فکر نجات باشگاه باشند. فونبال کلاس دانشگاه و لفظ قلم حرف زدن نیست. باید از حق تیم به صورت علنی دفاع کرد. خواسته هوادران شفاف‌سازی مدیران باشگاه است و مدارک و مستندات کافی باید ارائه شود تا احقاق حق صورت گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته