بودجه سال مالی۱۴۰۳-۱۴۰۲ دانشگاه آزاد اسلامی تصویب شد
به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه پنجاهمین جلسه هیئت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و سایر اعضا برگزار شد، گفت: در این جلسه که در تاریخ ۱۸ شهریورماه برگزار شد، بودجه و احکام بودجهای سال مالی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد اسلامی که از اول شهریورماه ۱۴۰۲ تا ۳۱ مردادماه ۱۴۰۳ ادامه دارد، به اتفاق آرا به تصویب اعضای جلسه رسید.
وی با بیان اینکه گزارشی از عملکرد سال مالی گذشته دانشگاه آزاد اسلامی توسط اینجانب و محسن امینی مدیرکل دفتر برنامه و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هیئت امنای مرکزی ارائه شد، اظهار کرد: بودجه دانشگاه آزاد اسلامی یک روند بسیار منطقی را طی کرده است، به طوری که عملکرد سال مالی گذشته دانشگاه آزاد اسلامی که منتهی به ۳۱ مردادماه ۱۴۰۲ بود، بیانگر این موضوع بود که ۱۹ درصد از درآمدهای دانشگاه آزاد اسلامی بر مبنای درآمدهای غیر شهریهای تأمین شده بود.
معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این در حالی است که در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی آمده است که باید ۱۶ درصد از درآمدهای دانشگاه آزاد اسلامی از طریق درآمدهای غیرشهریهای باشد که دانشگاه آزاد اسلامی توانست به عددی بالاتر از ۱۶ درصد دست یابد. همچنین برای سال آینده با سیاستهای بهینهای که ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در بحثهای کشاورزی و دامپروری، اقتصاد و دانش بنیان، هیئت عاملی کردن خیلی از فعالیتها و طرحهای برون دانشگاهی تبیین کرده، پیش بینی میشود این عدد به ۳۵ درصد برسد. این موضوع نشان میدهد که اتکا دانشگاه به شهریه کمتر خواهد شد و این اتکا براساس درآمدهای غیرشهریهای خواهد بود.
جاوید خاطرنشان کرد: با انضباط مالی و فرایندهایی که در دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق افتاده است، نرم هزینهها در احکام بودجهای بسیار منطقی است.
وی با اشاره به دستور بعدی که در جلسه هیئت امنای مرکزی دانشگاه مطرح شد، گفت: دستور بعدی جلسه در ارتباط با تأسیس صندوق ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بود. براساس فعالیتهای کارشناسی که در این زمینه توسط معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد، یک اساسنامه برای این موضوع تهیه شد و در جلسه هیئت امنا گزارش کلی درخصوص این موضوع مطرح شد که اعضای جلسه با کلیات آن موافقت کرده و مقرر شد فرایند قانونی و حقوقی ادامه کار، انجام شود.
معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه موضوع جا به جایی کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی دستور بعدی جلسه هیئت امنای مرکزی بود، تصریح کرد: براین اساس مقرر شد فرایند جا به جایی کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی با موافقت واحد مبدا و واحد مقصد در راستای صرفه و صلاح دانشگاه صورت بگیرد.
جاوید با بیان اینکه «حق مدیریت و احکام» موضوع بعدی مطرح شده در جلسه هیئت امنای مرکزی بود، گفت: این دستور جلسه دارای دو بند بود که بند اول آن «حق مدیریت مؤثر» است. در این جلسه مقرر شد به مدیران و رؤسای واحدهایی که در زمان مدیریت خود عملکرد بهینهای داشته اند، حق مدیریت مؤثر که تابع شاخصهای کانون ارزیابی عملکرد مدیران است، پرداخت شود.
وی ادامه داد: بند دوم این دستور جلسه به تمام کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مربوط میشود به این صورت که اگر کارمندی یا عضو هیئت علمی بیش از یک سال در یک پست اجرایی حضور داشته باشد و بعد از آن پست به هر دلیلی فارغ شود، لازم است که جمع کل اقلام حکمی جدید این فردکمتر از ۸۰ درصد جمع اقلام حکم ریالی قبلی او نباشد و مبلغ اختلافی تحت عنوان مابه التفاوت حقوق پرداخت و با افزایشهای بعدی حقوق این مابه التفاوت مستهلک گردد.
معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: این دستور جلسه برای رفاه و معیشت همکاران گرامی دانشگاه آزاد اسلامی مصوب شد.
جاوید با اشاره به دستور جلسه بعدی هیئت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: اصلاح دو بند آیین نامه معاملات دستور جلسه بعدی این جلسه بود که موضوع طرح و به تصویب اعضای جلسه رسید. همچنین در این جلسه دو دستور کار در قالب ارائه گزارش به اعضای جلسه تقدیم شد که شامل بحث اعطای مسکن به کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و حسابرسی مستقل ۱۳۹۷ دانشگاه توسط مؤسسه مفید راهبر بود.
وی خاطرنشان کرد: مقرر شد در جلسه بعدی هیئت امنا موضوعات پایه اعضای هیئت علمی و افزایش حق جذب مطرح شود.
انتهای پیام/