دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
خزعلی در گفت‌وگو با آنا خبر داد؛

افراد بی‌هویت شناسنامه‌دار می‌شوند/ شناسایی و کدگذاری اتباع خارجی غیرمجاز

افراد بی‌هویت شناسنامه‌دار می‌شوند  شناسایی و کدگذاری اتباع خارجی غیرمجاز
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: با تصویب لایحه پیشنهادی که چندی پیش ارائه داده‌ایم، افراد بی‌هویت ایرانی یعنی هم‌وطنانی که در شهرهایی چون یزد، کرمان و دیگر افراد بی‌شناسنامه که به‌ویژه در استان‌های جنوبی کشور سکونت دارند شناسنامه‌دار می‌شوند و به عبارتی از این بی‌هویتی درمی‌آیند.
کد خبر : 867683

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: مسئله جلوگیری از ورود کودکان کار اتباع به کشور به وزارت کشور مربوط است؛ اما برای شناسایی کودکان اتباعی که فعلا در ایران هستند و وضعیت هویتی آن‌ها مشخص نیست، لایحه و برنامه‌های ویژه‌ای داریم.

وی تصریح کرد: موارد مورد نیاز در لایحه فوق پیش‌بینی شده و برای شناسایی کودکان کار اتباعی هم که به طور غیر مجاز وارد کشور شده و هیچ هویتی ندارند و همچنین برای سرویس دهی به آن‌ها به نوعی کار کدگذاری را انجام می‌دهیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور خاطرنشان کرد: پیگیری مسئله جلوگیری از ورود اتباع غیرمجاز به کشور با وزارت کشور است و کارهای مربوط به آسیب‌هایی که بیشتر متوجه زنان اتباع ساکن در کشور ما است را پیگیری می‌کنیم.

خزعلی تاکید کرد: با تصویب لایحه‌ای در خصوص شناسایی زنان و کودکان اتباعی که به طور غیرمجاز وارد کشور ما شده‌اند و هیچ هویت و سرپرستی ندارند، تحت حمایت و سرپرستی قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: با تصویب لایحه پیشنهادی که چندی پیش ارائه داده‌ایم برای بی‌هویت‌های ایرانی یعنی هم‌وطنانی که در شهرهایی چون یزد، کرمان و دیگر افراد بی‌شناسنامه که به‌ویژه در استان‌های جنوبی کشور سکونت دارند شناسنامه‌ صادر می‌شود و به عبارتی از این بی‌هویتی درمی‌آیند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته