دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1402 - 00:48

پیروانی: توانایی بازیکنان ما بیشتر از ازبکستان است/ امیدوارم بچه‌های امید اشتباه نکنند

پیروانی: توانایی بازیکنان ما بیشتر از ازبکستان است  امیدوارم بچه‌های امید اشتباه نکنند
پیشکسوت تیم ملی گفت: استعداد و توانایی بازیکنان ما به مراتب بیشتر از ازبکستان است.
کد خبر : 867642

غلامحسین پیروانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مورد بازی آخر تیم ملی امید در مرحله مثدماتی انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس اظهار داشت: کار برای تیم امید بسیار سخت است اما برای این تیم آرزوی موفقیت دارم. ازبکستان در هر دو بازی برابر افغانستان و هنگ‌کنگ نتایج خیلی بهتری از ما گرفت و در حد و اندازه یک مدعی ظاهر شد. نمی‌توان پیش‌بینی برتری در این مسابقه را کرد اما باز توکلمان به خداست و امیدوارم غیرت و تعصب بازیکنان کمک کند تا شاهد نتیجه خوبی در این دیدار باشیم. 

بازیکنان امید عجولانه بازی نکنند

وی ادامه داد: رضا عنایتی دیر هدایت تیم را بر عهده گرفت و باید زودتر از این‌ها به او مسئولیت می‌دادند. اینکه ازبکستان توانسته تو دو بازی ۱۷ دانه گل به افغانستان و هنگ‌کنگ بزند و ما ۷ گل زدیم به خاطر آن است که آن‌ها اردو‌ها و بازی‌های تدارکاتی بیشتری داشتند وگرنه استعداد و توانایی بازیکنان ما به مراتب بیشتر از ازبکستان است. با توجه به اینکه چهار تیم دوم برتر گروه‌ها به مرحله بعدی می‌روند، بازیکنان ما نباید عجولانه بازی کنند و با آرامش به دنبال راه‌های گلزنی باشند. عنایتی می‌تواند با این تیم نتیجه خوبی بگیرد و امیدوارم بچه‌های تیم امید اشتباه نکنند تا حریف صاجب فرصت شود. آن‌ها می‌توانند جوری بازی کنند که دست آخر برنده باشند.

امیدی به این فوتبال نیست

پیشکسوت فوتبال ایران درباره اینکه چقدر می‌توان به صعود تیم امید به المپیک پاریس و شکسته شدن طلسم صعود به معتبرترین مسابقات ورزشی جهان پس از ۴۸ سال امیدوار بود، عنوان کرد: فوتبال ایران غرق در مادیات شده و معنویات تا حد زیادی از بین رفته است. بازیکنی که حقش ۵ میلیارد تومان است در کمال تعجب ۲۰ میلیارد تومان می‌گیرد. این مسئله باعث می‌شود تا انگیزه و امیدی به این فوتبال متصور نباشم، چون بر اساس منطق هزینه نمی‌شود. ما برای تیم‌های ملی پایه هزینه‌ای که باید را نمی‌کنیم در عوض پول زیادی در نقل و انتقالات رد و بدل می‌شود. باید زیرساخت کافی داشته باشیم، ولی خبری نیست، چون درست هزینه نمی‌کنیم. 

هر چقدر پول بدهی آش می‌خوری

پیروانی خاطرنشان کرد: تیم امید همیشه این مشکل را داشته که باشگاه‌ها به سختی بازیکن به این تیم می‌دادند. حریفان راهکار مقابله با این مسئله را یافتند. آنها به اندازه کافی بازیکن تولید می‌کنند و باشگاه نگران غیبت دو سه بازیکن خود نیست ولی ما هنوز با این مسئله درگیریم. مثلاً چقدر در این مدت گفتند سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) را وارد ایران می کنیم اما نشد که نشد. آخر سر به صورت اجاره‌ای می‌آید و معلوم نیست تا کی این وضع ادامه دارد. در فوتبال موضوع همیشگی این است هر چقدر پول بدهی آش می‌خوری و ما فکر روز مبادا را نمی‌کنیم. سرمربی تیم امید باید خیلی جلوتر مشخص شود تا قدرت انتخاب بیشتری داشته باشد و بتواند بهترین‌ها را گلچین کند. اردوها و بازی‌های تدارکاتی هم برای آماده‌سازی تیم است. باز هم با همه کارهایی که برای این تیم نکردیم، امیدوارم برابر ازبکستان نتیجه بگیریم و در مرحله بعدی بتوانیم سهمیه المپیک بگیریم. ضمن اینکه در بازی‌های آسیایی هم می‌توان تیم را بهتر آماده کرد. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته