دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1402 - 12:32

طالبیان: پایین رفتن آب دریاچه روی کیفیت رکوردها تأثیر گذاشت/ پاداش بالاتر باعث انگیزه بیشتر می‌شود

طالبیان: پایین رفتن آب دریاچه روی کیفیت رکوردها تأثیر گذاشت  پاداش بالاتر باعث انگیزه بیشتر می‌شود
ملی‌پوش کایاک گفت: مسلماً وقتی مبلغ پاداش هر چه بالاتر باشد تمرکز و انگیزه هم بیشتر خواهد شد.
کد خبر : 867554

احمدرضا طالبیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص آخرین شرایط خود برای حضور در مسابقات کایاک بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت: شرایط بدنی خوبی دارم. کل تیم کایاک در مسابقات جهانی آلمان حضور پیدا کرد و البته من همراه آنها نبودم ولی نتایجی که بچه‌ها گرفتند بد نبود و از لحاظ زمانی رکورد خوبی را ثبت کردند. این روزها در حال تمرین هستیم و تا سه روز آینده ارنج (چیدمان) نهایی تیم ملی در ماده‌های مختلف مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: من در دوره قبلی مسابقات در کایاک چهار نفره ۵۰۰ متر حضور داشتم و در نهایت به مدال برنز بازی‌های آسیایی جاکارتا دست یافتیم. در کل مسابقات در سه ماده کایاک یک نفره هزار متر، دو نفره ۵۰۰ متر و چهار نفره ۵۰۰ متر برگزار می‌شود. در کایاک چهار نفره به احتمال زیاد حضور ندارم و نفرات فیکس آن مشخص شده، با این حال باید صبر کرد تا مشخص شود در کدام ماده حضور پیدا می‌کنم. ۳۱ شهریور به هانگژو اعزام می‌شویم و امیدوارم مشکل انتخاب ارنج (چیدمان) برطرف شود تا تمرکز لازم را روی ماده‌ای که باید در آن با رقبای آسیایی رقابت کنم، داشته باشم.  

اندکی از مشکل کم‌آبی دریاچه آزادی رفع شد

ملی‌پوش کایاک ایران درباره مشکل کم‌آبی دریاچه آزادی که روی کیفیت تمرینات ورزشکاران قایقران تأثیر گذاشت، یادآور شد: مسئله کم‌آبی دریاچه از ابتدای تابستان آغاز شد و تقریباً سه متر از آب دریاچه کم شد، با تلاش‌هایی که صورت گرفته این مسئله اندکی رفع شد و آب دریاچه ۳۰ سانت بالا آمد. بدون شک پایین رفتن آب دریاچه روی کیفیت تمرینات و رکوردهایی که زده می‌شد تأثیر منفی گذاشت چون در شرایط استاندارد این رکوردها به ثبت نرسید.

کلاً اولویتم کسب مدال بوده

وی در مورد اینکه پاداش‌های اعلام شده برای کسب مدال تا چه اندازه انگیزه ملی‌پوشان قایقرانی را در بازی‌های آسیایی هانگژو افزایش می‌دهد، عنوان کرد: کلاً در طول دوران ورزشی حرفه‌ای‌ام اولویت من کسب مدال بوده و بعد از آن به پاداش فکر کرده‌ام. مسلماً وقتی مبلغ پاداش هر چه بالاتر باشد تمرکز و انگیزه هم بیشتر خواهد شد. از گرفتاری‌های خود و مردم با خبر هستم و می‌دانم که زندگی‌ها با دشواری پیش می‌رود.

هماهنگی میان بازیکنان تیمی اهمیت زیادی دارد

طالبیان خاطرنشان کرد: از میان ملی‌پوشانی که در دوره قبلی بازی‌های آسیایی مدال گذفتند، من، علی آقامیرزایی و پیمان قویدل در ماده کایاک حضور داریم. آقامیرزایی و قویدل در کایاک چهار نفره ۵۰۰ متر به همراه دو نفر دیگر از ملی‌پوشان هستند و من در یکی از ماده‌های کایاک یک نفره هزار متر یا دو نفره ۵۰۰ متر پارو خواهم زد. قطعاً هماهنگی میان بچه‌هایی که در بخش تیمی حضور دارند به کسب مدال بیشتر کمک می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته