دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1402 - 09:32

وزیر خارجه انگلیس با یک دستورکار ضدایرانی عازم فلسطین اشغالی است

وزیر خارجه انگلیس با یک دستورکار ضدایرانی عازم فلسطین اشغالی است
هشدار درباره تهدید‌های امنیتی که به ایران نسبت داده می‌شود، بخش بزرگی از دستورکار سفر دو روزه وزیر خارجه انگلیس به فلسطین اشغالی است.
کد خبر : 867507

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، «جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس، امروز دوشنبه برای سفری دو روزه عازم فلسطین اشغالی است و آنطور که از گزارش‌ها برمی‌آید، گفتکو درباره راه‌حل دو دولتی و مقابله با تهدید‌های امنیتی که به ایران نسبت داده می‌شود را در دستور کار خود دارد.

قرار است در این سفر، کلورلی با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کند.

روز سه شنبه نیز، کلورلی با ایراد سخنرانی در یک کنفرانس امنیت بین‌المللی، به چالش‌های امنیتی می‌پردازد که به زعم وی، اسرائیل و فلسطین با آن مواجه هستند.

طبق بیانیه‌ای که وزارت خارجه انگلیس در ارتباط با این سفر دو روزه منتشر کرده است، قرار است کلورلی در اظهاراتش، ایران را به ترویج تروریسم از راه حمایت از حماس و جهاد اسلامی فلسطین متهم کند.

وی در آستانه این سفر، مدعی شد: انگلیس و اسرائیل همکاری نزدیکی با یکدیگر دارند تا از امنیت شهروندانشان اطمینان حاصل کنند. ما شراکت امنیتی تنگاتنگ خود را در مواجهه با تهدید‌های غیرقابل‌پذیرش ایران تجدید می‌کنیم.

کلورلی علاوه بر دیدار با «الی کوهن» همتای صهیونیست، شاهد عملکرد سامانه ضد موشک گنبد آهنین این رژیم هم خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته