دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 شهريور 1402 - 18:47
بن‌سلمان خبر داد؛

ایجاد کریدور اقتصادی بین هند، خاورمیانه و اروپا

ایجاد کریدور اقتصادی بین هند، خاورمیانه و اروپا
بن سلمان از امضای یادداشت تفاهم برای ایجاد کریدور اقتصادی بین هند، خاورمیانه و اروپا خبر داد.
کد خبر : 867467

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در حاشیه اجلاس G۲۰ از امضای یادداشت تفاهم برای پروژه کریدور اقتصادی بین هند، خاورمیانه و اروپا خبر داد و خاطرنشان کرد که این توافق "به توسعه زیرساخت‌ها و افزایش مبادلات تجاری کمک می‌کند. "

بن سلمان در سخنانی که از شبکه الاخباریه سعودی در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ در دهلی نو پخش شد، گفت: «یادداشت تفاهم برای یک پروژه اقتصادی بین هند، خاورمیانه و اروپا امضا می‌شود. "

شایان ذکر است که خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (SPA) در ۱۸ جولای اعلام کرده بود که عبدالعزیز بن سلمان بن عبدالعزیز وزیر انرژی عربستان و آلپ ارسلان بایراکتار وزیر انرژی و منابع طبیعی جمهوری ترکیه یادداشت تفاهمی با هدف ایجاد چارچوبی بین دو کشور برادر برای تشویق سرمایه گذاری و همکاری در زمینه‌های مختلف بخش انرژی امضا کردند.

همچنین کنفرانس «مسیر توسعه» با حضور کشور‌های عربستان سعودی، ترکیه، سوریه، اردن، کویت، بحرین، قطر، امارات، عمان و ایران اردیبهشت ماه سال جاری در پایتخت عراق برگزار شد و در این کنفرانس پروژه راه توسعه استراتژیک که شهر بصره عراق را در آب‌های خلیج عربی به خاک ترکیه متصل می‌کند، مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته