دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

۷۵ رصدخانه علمی و فرهنگی در کشور شناسایی شده است

۷۵ رصدخانه علمی و فرهنگی در کشور شناسایی شده است
دبیر شورای عالی انقلاب اسلامی گفت: ۷۵ رصدخانه علمی و فرهنگی در کشور شناسایی شده است.
کد خبر : 867429

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه امروز ۱۹ شهریورماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر امام‌جمعه بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: ۱۲ استان را بازدید کردیم و بروجرد از شهر‌های مهم و مؤثری بوده که از قدیم صاحب فضیلت و علما بوده است.

وی بابیان اینکه بروجرد تنها شهری است که درزمینهٔ ورشو فعالیت می‌کند، افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی یک شورای سیاست‌گذاری بوده که ۳۰ سیاست کلان توسط رهبری ابلاغ شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: ذیل سیاست‌های کلان، سیاست‌های اجرایی و عملیاتی است که ۳۰ نفر عضو این شورا هستند.

حجت‌الاسلام خسروپناه خاطرنشان کرد: جایگاه شورا باید شان قرارگاهی پیدا کند و مصوبات هم اجرایی شود که در این راستا مرکز رصد و نظارت راه‌اندازی کردیم.

وی اضافه کرد: ۷۵ رصدخانه علمی و فرهنگی در کشور وجود دارد که برای نخستین بار، یک ستاد رصد راه‌اندازی کردیم که این تعداد رصدخانه با ما در ارتباط هستند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: برای اولین‌بار دستگاه‌ها در شورای عالی انقلاب گزارش‌ها خود را اعلام می‌کنند و در این زمینه، قرارگاه حجاب و عفاف در دبیرخانه ایجاد شده که کار رصد را انجام می‌دهد.

حجت‌الاسلام خسروپناه ادامه داد: ۳۰ درصد قرارگاه شکل گرفته است و میز‌هایی راه‌اندازی شده که جبهه‌های مردمی مؤثر وارد شده و در بحث اشتغال، اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

وی اظهار کرد: در دوره جدید شورا ۵۰ درصد مصوبات در حوزه فرهنگ و ۵۰ درصد در حوزه علم و فناوری خواهد بود و این رویکرد به آن معنی نیست که مصوبات حوزه علم و فناوری کاهش می‌یابد، بلکه مصوبات در حوزه فرهنگ افزایش خواهد یافت.

دبیر شورای عالی انقلاب اسلامی بابیان اینکه تجربه‌های فرهنگی باید روایت‌گری و تبیین شود و دانشگاه می‌تواند در این زمینه تلاش کند، تصریح کرد: شهرستان‌ها می‌توانند در پیشبرد اهداف شورای عالی انقلاب فرهنگی نقش خود را ایفا کنند.

حجت‌الاسلام خسروپناه خاطرنشان کرد: نقشه مهندسی فرهنگی به استان‌ها ابلاغ شده و باید برش شهرستانی تهیه شود تا برای برنامه‌های چندساله برنامه‌ریزی کنند.

وی اضافه کرد: یکی از اولویت‌های مهم ما آموزش‌وپرورش است که باید تقویت شود، همچنین نقشه جامع علمی کشور بازنویسی می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در این دوره به قرارگاه تبدیل شده و چهار ستاد علم و فناوری، فرهنگی اجتماعی، تعلیم و تربیت و خانواده و زنان در این قرارگاه تشکیل شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته