دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1395 - 10:41

ناپدید شدن هواپیمای مسافربری مصر/ قاهره: هواپیما در دریای مدیترانه سقوط کرده است

به‌دنبال ناپدید شدن یک فروند هواپیمای شرکت هواپیمایی مصر با 56 مسافر و 10 خدمه از رادار، مقام‌های مصری اعلام کردند که احتمالا این هواپیما دریا سقوط کرده است.
کد خبر : 86742

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری الیومالسابع، یک فروند هواپیمای شرکت اجیپت‌ایر، با 66 سرنشین در حال پرواز در ارتفاع 37 هزار پایی از سطح زمین بود که به ناگاه از صفحه رادار محو شد.


ایرباس 320 ساعت 23 به وقت محلی (01:39 بامداد پنج‌شنبه به وقت تهران) فرودگاه شارل دو گل پاریس را به مقصد فرودگاه قاهره ترک کرده بود.


این خبر در حالی است که شبکه خبری العربیه ساعتی پیش گزارش کرد: «برخی منابع مصری می‌گویند که هواپیمای شرکت اجیپت‌ایر در دریای مدیترانه سقوط کرده است.»


از سوی دیگر شرکت هواپیمایی مصر اعلام کرد که این هواپیما ساعت 02:45 دقیقه بامداد پنج‌شنبه به وقت قاهره (05:15 به وقت تهران) از رادار ناپدید شده است. معاون این شرکت در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان اعلام کرد: «خلبان هواپیمای ناپدیدشده هیچ تماسی برای اعلام وضعیت اضطرار نداشته است. همچنین تیم‌های جست‌وجو و امداد به محلی که هواپیما از رادار محو شده است، اعزام شده‌اند.»


همچنین شبکه خبری العالم گزارش کرد:‌ «یک منبع مسئول در شرکت هواپیمایی مصر اعلام کرد که اتاق عملیات برای پیگیری این حادثه تشکیل شده است و مسئولان هواپیمایی مصر برای پی بردن به علت و جزئیات ناپدید شده این هواپیما با مسئولان یونانی تماس گرفته‌اند.»


طبق گزارش پایگاه خبری الیوم‌السابع، در این هواپیما 15 شهروند فرانسوی، 30 مصری، یک انگلیسی، یک بلژیکی، دو عراقی، یک شهروند اهل کویت، یک شهروند سعودی، یک سودانی، یک شهروند اهل چاد، یک شهروند اهل پرتغال، یک الجزایری و یک کانادایی حضور داشتند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته