دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در اجرای آغازین نمایش «بیگانه»؛

مدیر کل هنرهای نمایشی: صداوسیما در شیوه تبلیغات تئاتر بازنگری کند

مدیرکل هنرهای نمایشی، رییس مجموعه تئاتر شهر و تعدادی از خبرنگاران و عکاسان با تجلیل از مقام هنری استاد عزت الله انتظامی نمایش «بیگانه» به کارگردانی مسعود دلخواه در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر را افتتاح کردند.
کد خبر : 86740

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، مدیر کل هنرهای نمایشی در مراسم اجرای آغازین نمایش «بیگانه» با انتقاد از فضای موجود تبلیغات و اطلاع رسانی تئاتر و سینما از رئیس جدید سازمان صدا و سیما خواست تا به باز تعریف جدیدی در حوزه تبلیغات تئاتر دست پیدا کنند.


مهدی شفیعی چهارشنبه شب 29 اردیبهشت ماه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه پوستر و اجرای عمومی نمایش «بیگانه» به کارگردانی مسعود دلخواه گفت: «بسیار خوشحالم که در هر چهار تالار نمایشی مجموعه تئاتر شهر آثار نمایشی متفاوتی اجرای خود را آغاز کرده اند. البته نمایش بیگانه قرار بود پیش از این در جشنواره بین المللی تئاتر فجر روی صحنه برود که به دلایل مختلف این امکان میسر نشد و حالا بسیار کنجکاوم که روایت دراماتیک اثر «بیگانه» آلبرکامو را این بار روی صحنه تالار چهار سو ببینم.


وی افزود: «من امیدوارم همه ما به سهم خود کمک کنیم تا همان طور که تئاتر ما متناسب با کمیت روند رو به رشدی را طی کرده ، کیفیت آثار نمایشی نیز مورد توجه قرار گیرد.همگی ما باید تلاش کنیم که مخاطبان تئاتر هر روز بیشتر از گذشته افزایش پیدا کنند و این نیازمند یاری و همدلی همه اهالی تئاتر است.


شفیعی ادامه داد: «امیدوارم در دوره جدید مدیریتی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باز تعریفی در زمینه تبلیغات تئاتر و جذب مخاطب اتفاق بیفتد. بنده بسیار متاسفم فضای تبلیغات در سینما و تئاتر به گونه ای شده که ماجرای تبلیغات این دو گونه هنری ارزشمند به سمت رسانه های بیگانه رفته است و من امیدوارم در این دوره جدید مدیریتی رسانه ملی فضا به گونه ای طراحی شود که بتوانیم در رسانه های پرمخاطب خودمان به نحو شایسته ای تبلیغ تئاتر داشته باشیم.»


مدیرکل هنرهای نمایشی در بخش دیگری از صحبتهای خود تصریح کرد: «من امیدوارم فضای تبلیغات و اطلاع رسانی حوزه تئاتر به سمتی هدایت شود که اگر مخاطب جدیدی وارد حوزه تئاتر شد، آن مخاطب یک مخاطب فرهنگی پیوسته باشد و همین روند موجب شود که تماشاگران بیشتری به تالارهای نمایشی بیایند.»


همچنین مسعود دلخواه دراماتورژ و کارگردان نمایش «بیگانه» در این مراسم گفت: «برای ما بسیار هیجان انگیز است که برای اولین بار اثر ارزشمند «بیگانه» آلبرکامو در ایران تبدیل به نمایش شده و ما می توانیم با حمایت گروه بازیگران و عوامل اجرایی چنین نمایشی را در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه ببریم. به هر حال در تمام دنیا نیز این موضوع کمتر اتفاق افتاده که «بیگانه» آلبر کامو روی صحنه های تئاتر اجرا شود و من امیدوارم این حرکت اتفاق خوبی برای تئاتر کشور باشد.


وی ادامه داد: «من به نوبه خودم جای آیدین آغداشلو داور مسابقه پوستر نمایش «بیگانه» را در اینجا خالی می کنم چرا که او در این مدت بدون کوچکترین منتی پذیرفت تا کنار ما حضور داشته باشد و حالا که شاهد افتتاح همزمان نمایشگاه پوسترهای منتخب و اجرای عمومی نمایش هستم دوست داشتم در کنار ما حضور داشت.به هر ترتیب تمرکز اصلی نمایش «بیگانه» روی مسائل تنهایی انسان است و به طور طبیعی از جمله آثاری است که مترجمان متعددی آن را به فارسی برگردانده اند که بنا داریم در روزهای اجرا نیز از این عزیزان برای دیدن نمایش دعوت کنیم.


پریسا مقتدی رئیس مجموعه تئاتر شهر نیز در این مراسم گفت: «ما مشغول طراحی و برنامه ریزی برای برگزاری مراسم «شب فرش فیروزه ای» در اجرای آغازین هر نمایش هستیم که در این مدت رسم خوشایندی را نیز به این برنامه اضافه کردیم که محتوای آن بر این مبناست تا در اجرای اول هر نمایش یادی از بزرگان و نام آوران تئاتر این سرزمین داشته باشیم و امشب بسیار خوشحالیم که اجرای نمایش «بیگانه» به یاد استاد عزت الله انتظامی آغاز می شود.


مسعود دلخواه نیز در ادامه صحبت‌های مقتدی درباره دلایل انتخاب استاد انتظامی برای اجرای آغازین نمایش «بیگانه» توضیح داد: «استاد عزت الله انتظامی تنها هنرمند پیشکسوتی است که در این مدت همه کارهای من را دیده است، بنابراین وی هنرمندی است که بر سر من خیلی منت دارد.


نمایش «بیگانه » به کارگردانی مسعود دلخواه از پنجشنبه 30 اردیبهشت ماه ساعت 21 با بازی رحیم نوروزی، حسین سحرخیز، سیاوش چراغی پور، علی زرینی، حمیدرضا هدایتی، ناصر عاشوری، محمد رضا ترابی، هومن رستگار، افسون دلخواه، ، سارا نجفی، صادق حیدری، محمد مهدی شاهی، آریا توسلی، حمیدرضا نقره دوست، شفق خانی، علی دولت یاری و شیوا بیرانوند در تالار چهارسو به صحنه می رود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته