دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون آموزش‌های عمومی و تعالی مدارس مطرح کرد؛

تحول در مدارس سما با حضور راهبران تربیتی

تحول در مدارس سما با حضور راهبران تربیتی
فاطمه حمیدی‌فر عنوان کرد: در راستای اجرایی‌سازی سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد و ایجاد مدرسه صالح مورد انتظار در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تشکیلات جدید مدارس سما ابلاغ و ارکان اصلی این ساختار مدیر، راهبر تربیتی و بخش پشتیبانی هستند.
کد خبر : 867399

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فاطمه حمیدی‌فر معاون آموزش‌های عمومی و تعالی مدارس و رئیس امور دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی درباره مصوبه شورای راهبری معاونت علوم تربیتی و مهارتی و اجرایی‌سازی سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و ایجاد مدرسه صالح مورد انتظار در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: به این منظور ساختار و تشکیلات جدید مدارس سما ابلاغ و ارکان اصلی این ساختار مدیر، راهبر تربیتی و بخش پشتیبانی است.

وی افزود: در فاز نخست اجرای ساختار تشکیلاتی جدید، تعداد ۹۸ مدرسه سما که در انتخاب این مدارس معیار‌هایی ازجمله کیفیت و توانایی مالی مدنظر قرار گرفته‌اند، مدنظر قرار دارند.

معاون آموزش‌های عمومی و تعالی مدارس و رئیس امور دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی مطرح کرد: همچنین این مدارس در دو دوره تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول برگزیده شده‌اند، از این رو به‌منظور همیاری و هفکری با مدارس در راستای اجرای مناسب‌تر ساختار، نفراتی از بین کارکنان حوزه ستادی به‌عنوان پشتیبانان ستادی انتخاب و به صورت شبکه‌ای با مدارسی که مسئولیت پشتیبانی آنها را برعهده دارند در تعامل خواهند بود.

حمیدی‌فر متذکر شد: درصدیم راهبرانی در حوزه‌های ستاد و استان‌ها انتخاب کنیم تا در عرصه آموزش همیار این مدارس باشند، برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی به صورت حضوری و مجازی برای مدیران مدارس، راهبران تربیتی و ... در برنامه کاری قرار دارد.

وی یادآور شد: در هفته جاری دومین جلسه با حضور مدیران مدارس مشمول به صورت مجازی برگزار می‌شود تا با تشکیل کارگروه‌های تخصصی به‌منظور تولید محتوا و راهنما برای مدیران و راهبران تربیتی از طریق اعلام فراخوان از ظرفیت مدیران، راهبران تربیتی و سایر همکاران مدارس مشمول که علاقه‌مند و دارای برنامه هستند بهره‌برداری شود.

معاون آموزش‌های عمومی و تعالی مدارس و رئیس امور دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی تشریح کرد: به‌منظور قدردانی از تلاش مدارسی که در پیاده‌سازی ساختار و تشکیلات جدید همکاری و همیاری لازم را با حوزه ستاد داشته‌اند، مشوق‌هایی در زمینه‌های امور مالی، تبدیل وضعیت همکاران، تأثیر مثبت در طرح پایش کیفیت و ... در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته