دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون حقوقی وزارت علوم خبر داد؛

ریل‌گذاری جدید حوزه علم و فناوری کشور در قالب برنامه هفتم توسعه

ریل‌گذاری جدید حوزه علم و فناوری کشور در قالب برنامه هفتم توسعه
معاون مرکز حقوقی، لوایح و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تمهیدات وزارت علوم جهت ریل‌گذاری جدید در حوزه علم و فناوری کشور در قالب برنامه هفتم توسعه خبر داد.
کد خبر : 867265

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا صابری معاون حقوقی وزارت علوم گفت: این ریل گذاری جدید بر اساس مجموعه هدفگذاری‌های وزیر علوم در راستای پیشبرد سیاست‌های حوزه علم و فناوری دولت سیزدهم در قالب برنامه هفتم به مجلس رفته است.

صابری بیان کرد: سیاست گذاری‌های وزارت علوم در برنامه هفتم توسعه مجموعه متنوعی از نیاز‌های حوزه‌های آموزش، فناوری، پژوهش و… است که خوشبختانه نمایندگان مجلس نیز نگاه ویژه‌ای به این سیاست‌ها دارند.

معاون حقوقی وزارت علوم ادامه داد: هدفگذاری‌های پژوهشی که در قالب صندوق نوآوری عتف در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده، در برنامه هفتم توسعه جایگاه بسیار خوبی پیدا کرده است.

صابری افزود: یکی از دغدغه‌هایی که در این برنامه توسط مجموعه وزارت علوم پیگیری می‌شود برداشته شدن سقف حقوق برای اعضای هیئت علمی و همچنین برداشته شدن مالیات پلکانی و محاسبه مالیات بر حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها معادل ۱۰ درصد است.

معاون حقوقی وزارت علوم اظهار کرد: همچنین دغدغه‌های تامین مسکن برای مجموعه دانشگاهیان به عنوان دغدغه جدی ما در برنامه هفتم مطرح شده است.

صابری ادامه داد: در قالب شورای حقوق و دستمزد نیر اقدامات و پیگیری‌های خوبی برای مجموعه یاوران علمی در کشور صورت گرفته که امیدواریم برخی از این پیگیری‌ها به زودی تحقق بیابد و بتوانیم خدمات رفاهی خوبی برای همکارانمان در دانشگاه‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته