دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ارائه بالغ بر ۱۰۰ هزار خدمت درمانی به زائرین

ارائه بالغ بر ۱۰۰ هزار خدمت درمانی به زائرین
رئیس و مسئول فنی درمانگاه شهید مدافع حرم محمد حسن قاسمی در کربلای معلی، از ارائه بالغ بر ۱۰۰ هزار خدمت درمانی به زائرین در این مرکز خبر داد.
کد خبر : 867040

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سعید لک، رئیس و مسئول فنی درمانگاه شهید مدافع حرم محمد حسن قاسمی در کربلای معلی در تشریح گزارش کلی اقدامات کادر درمان در این مرکز در ایام اربعین حسینی، گفت: درمانگاه شهید محمد حسن قاسمی با همت و حمایت مرکز بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری مرکز پزشکی حج و زیارت تشکیل شد، خدمات این مرکز از ابتدای شهریورماه آغاز شده و تا ۱۸ شهریور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به دسترسی خوبی که این مرکز با حرمین امام حسین و حضرت عباس (ع) دارد، تعداد مراجعین با روند صعودی همراه بوده و روزانه بیش از ۲۵۰۰ مراجعه کننده داریم.

وی با بیان اینکه در درمانگاه شهید قاسمی اکثر تخصص‌ها از جمله طب اورژانس، زنان، داخلی و اطفال و پرستاری آماده ارائه خدمت هستند، خاطرنشان کرد: یک دستگاه آمبولانس همراه با تیم فوریت‌های پزشکی نیز در این مرکز فعال است و به صورت میانگین روزانه سه تا چهار بیمار به بیمارستان منتقل می‌شوند تا در صورت لزوم اقدامات تخصصی‌تر درمانی مانند جراحی را دریافت و یا برای جراحی‌های بسیار تخصصی به ایران منتقل شوند.

لک گفت: انتظار می‌رفت که بیشترین مراجعین به علت گرما زدگی مراجعه کنند، اما به دلیل تمهیداتی که صورت گرفت، این آمار کاهش یافت و به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی، بیش از ۵۰ درصد مراجعین با علایم سرما خوردگی، مراجعه کردند.

وی اضافه کرد: اطلاعات روزانه مراجعین ثبت و از لحاظ بیماری‌های واگیردار بررسی و درنهایت آمار کلی به مرکزبیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مرکز خدمات درمانی به تمامی مراجعین از ملیت‌های مختلف ارائه می‌شود، تصریح کرد: مرکز شهید قاسمی مجهز به دستگاه‌های مختلف است و تمامی مراقبت‌های درمانی در سطح ۲ در این مرکز ارائه می‌شود، به طوری که در این مدت با حضور ۵۰ نفر کادر پرستاری و پزشکی، بیش از ۲۵ هزار پذیرش صورت گرفته، یعنی بالغ بر ۱۰۰ هزار خدمت به زائرین عزیز ارائه شده که شامل پذیرش، ویزیت، تزریقات، فیزیوتراپی، مشاوره متخصصین، نوارقلب و سایر خدمات می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته