دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 شهريور 1402 - 11:22

قدم به قدم با فیزیوتراپی در منزل

قدم به قدم با فیزیوتراپی در منزل
در چندسال اخیر به علت رشد جمعیت سالمندان در ایران، نیاز به فیزیوتراپی بیش از پیش احساس میشود و علاوه بر این نتایج خوب جلسات فیزیوتراپی در منزل در بهبود درد و علائم و بازتوانی بیماران باعث افزایش مراجعه به مراکز فیزیوتراپی در منزل شده است
کد خبر : 867007

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در چندسال اخیر به علت رشد جمعیت سالمندان در ایران، نیاز به فیزیوتراپی بیش از پیش احساس میشود و علاوه بر این نتایج خوب جلسات فیزیوتراپی در منزل در بهبود درد و علائم و بازتوانی بیماران باعث افزایش مراجعه به مراکز فیزیوتراپی در منزل شده است

فیزیوتراپی در منزل

در این مقاله شما رو با فیزیوتراپی در منزل بیشتر آشنا می­کنیم و اثرات مثبت و منفی آن را با هم بررسی می کنیم و به شما کمک می­کنیم تا یک درمانگر مناسب برای انجام فیزیوتراپی در منزل برای خود برگزینید.

فیزیوتراپی چیست و چرا فیزیوتراپی در منزل را برگزینیم؟

فیزیوتراپی زیرمجموعه­ای از علوم پزشکی است که به وسیله تجهیزات پیشرفته و تمرینات فیزیکی و ورزشی به درمان و بهبود آسیب های حرکتی بیماران کمک می­کند. در چندسال اخیر به علت رشد جمعیت سالمندان در ایران، نیاز به این رشته بیش از پیش احساس می­شود و علاوه بر این نتایج خوب جلسات فیزیوتراپی در منزل در بهبود درد و علائم و بازتوانی بیمارانی همچون ام­اس، سکته، پارکینسون، آسم، و بیمارانی که جراحی های مربوط به ارتوپدی را انجام دادند باعث افزایش مراجعه به کلینیک های فیزیوتراپی شده است اما مشکلی که وجود دارد این است که در شهرهای شلوغی چون تهران به علت مسافت­های طولانی و ناهماهنگی بین زمان­های تعیین شده برای مراجعه به کلینیک با برنامه شخصی بیماران و همچنین ناتوانی بیماران برای حضور مستقل در کلینیک و مراجعه به فیزیوتراپیست، دردسر ها را بیش­تر کرده است. با وجود چنین مشغله هایی بیشتر بیمارانی که به دنبال فیزیوتراپی هستند، انجام فیزیوتراپی در منزل را ترجیح می­دهند.

فیزیوتراپی در منزل

گروه فیزیوتراپی در منزل ایران فیزیو برای افزایش کیفیت جلسات درمانی و همچنین راحتی حال بیماران، خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی خود را در خانه بیماران ارائه می­دهند که خود موجب کارآمدی و بازده بیشتر درمان شده است. این گروه فیزیوتراپی در خانه، با به کار گیری به روز ترین وکامل­ترین تجهیزات درمانی تحت نظر متخصصان فیزیوتراپی که همگی فارغ التحصیل دانشگاه های برتر هستند در تهران مشغول به خدمت رسانی به بیماران عزیز می­باشند.



چه کسانی به فیزیوتراپی در خانه نیازمند هستند؟

فیزیوتراپی در منزل یکی از محبوب­ترین و بهترین درمان ها برای بیمارانی است که دچار سکته مغزی شده­اند زیرا این افراد معمولاً توانایی کافی برای حرکت کردن و جابه جایی را ندارند. بنابراین، این بیماران بیشترین تقاضا را برای انجام فیزیوتراپی در منزل دارند. همچنین سایر افرادی که به بیماری های دستگاه عصبی مرکزی همچون ام­اس مبتلا هستند یا بیمارانی که با ناتوانی های حرکتی و آسیب های جسمانی مواجه هستند بیشترین درخواست برای شروع این درمان را دارند.

چگونه فیزیوتراپی در منزل انجام می­شود و مزایایی که برای بیماران دارد چیست؟

فیزیوتراپیست در اولین جلسه به خانه بیمار مراجعه می­کند و پس از انجام معاینه فیزیکی و بررسی تمامی شرایط بیمار، تصمیم می­گیرد که کدام درمان و کدام وسیله را برای بیمار استفاده کند تا به بهترین و سریع­ترین حالت ممکن بهبودی برای بیمار حاصل شود. سپس برنامه درمانی تعیین می­شود و به بیمار و وابستگان او نیز توضیحات کامل ارائه می­شود. در طی جلسات فیزیوتراپی در منزل، فیزیوتراپیست های ایران فیزیو تصمیم می­گیرند که از دستگاه هایی همچون تحریک الکتریکی، لیزر پرتوان، اولترا سوند و ... با توجه به وضعیت بیمار استفاده کنند. توجه به این نکته ضروریست که هنگام استفاده از خدمات فیزیوتراپی ایران فیزیو در تهران، برنامه درمانی هر بیمار منحصر به فرد و با توجه به مشکلات جسمانی و روحی همان بیمار تنظیم خواهد شد تا بهترین نتیجه حاصل شود.

علاوه بر منحصر به فرد بودن برنامه توانبخشی در منزل که بالاتر ذکر شد، امکان دسترسی به فیزیوتراپی در منزل با بیمه نیز وجود دارد تا تمامی اقشار فرصت استفاده از این جلسات بازتوانی را داشته باشند. این شکل از درمان که درمانگر به خانه بیماران مراجعه می­کند علاوه بر اینکه باعث آرامش خاطر بیماران می­شود و کمک می­کند که خود بیمار فعالانه روند درمان را پیگیری کند باعث می­شود که در زمان و هزینه رفت و آمد های پی در پی آنها نیز صرفه جویی شود.

فیزیوتراپی در خانه

 چگونه بهترین درمانگر فیزیوتراپی در منزل را برای خود انتخاب کنیم؟

اگر تا به امروز از این خدمات استفاده کرده اید و از فیزیوتراپیست خود احساس رضایت می­کنید و حرکات فیزیکی شما بهبود پیدا کرده است، توصیه ما به شما این است که به درمان خود ادامه بدهید و به درمانگر خود اعتماد کنید؛ ولی اگر برای اولین بار است که به دنبال پیدا کردن درمانگر هستید یا از سیر درمان خود احساس خرسندی ندارید پیشنهاد می­کنیم که از مراکز و گروه های درمانی قابل اعتماد کمک و مشورت بگیرد و توجه داشته باشید که درمانگر شما در این حوزه تخصص لازم را داشته باشد و در رشته فیزیوتراپی تحصیل کرده باشد؛ برای مثال از درمانگر خود کارت نظام پزشکی بخواهید یا شماره نظامش را بپرسید و اطمینان حاصل کنید که زیر نظر یک فیزیوتراپیست تحت درمان قرار گرفته­اید.

هزینه فیزیوتراپی در منزل چقدر است و آیا می­توانیم از بیمه استفاده کنیم؟

با توجه به محل سکونت و بیماری شما و همچنین دستگاه هایی که قرار است برای شما استفاده شود، قیمت ها متفاوت است و برای هر فرد با دیگری متفاوت است ولی یکی از مزیت های خدمات بازتوانی در منزل آن است که امکان استفاده از بیمه برای شما مهیا می­باشد و اکثر بیمه ها این خدمات را تحت پوشش خود دارند.

برای کسب اطلاع بیشتر و صحبت مستقیم با یک فیزیوتراپیست می­توانید با شماره تماس های گروه تخصصی فیزیوتراپی در منزل ایران فیزیو تماس بگیرید.

همچنین ذکر این موضوع مهم است که خدمات گروه ایران فیزیو تمامی مناطق تهران از جمله: شمال، شرق، جنوب و غرب تهران را پوشش می­دهد.

فیزیوتراپی در منزل با ایران فیزیو

دستگاه­های رایج برای انجام فیزیوتراپی در منزل

1- دستگاه تحریک الکتریکی( الکتروتراپی): با استفاده از این دستگاه امواج های الکتریکی تولید می­شوند و عضلات و اعصاب محیطی آسیب­دیده بیمار را تحریک می کنند، که این امر به مرور زمان باعث بهبود درد بیمار می­شود. برای بیماران مبتلا به درد های روماتیسمی که اختلال در سیستم ایمنی خود دارند از این دستگاه استفاده می­شود. همچنین برای افراد مبتلا به سرطان نیز کاربردی بوده و نتایج خوبی بعد از استفاده به همراه دارد.

2- لیزرتراپی: لیزر پرتوانی که در جلسات فیزیوتراپی در منزل به کار برده می­شود باعث تحریک تقسیمات سلولی در بافت آسیب­دیده می­شود و روند ترمیم را تسریع می­کند. این دستگاه به علت تولید گرما در بافت های عمقی بسیار پرکاربرد می­باشد. این دستگاه باعث می شود تا جریان خون در محل ضایعه بیشتر گردد و ترمیم به راحتی انجام بگیرد. همچنین در روند بهبود عملکرد عصبی و پیام رسانی نورونی نیز نقش به سزایی دارد که قابل چشم پوشی نیست.

3- اولتراسوند: در این وسیله با استفاده از امواج صوتی که مکانیکی هستند و به صورت موضعی و به کمک ژل در یک قسمت از بدن استفاده می­شود باعث تغییراتی از جمله: رفع التهابات ایجاد شده و رسوبات کلسیم، رفع اسپاسم و انقباضات عضلانی، بهبود انجام حرکات کششی در ورزش­کاران و... می­شود. از این دستگاه برای بهبود زانو درد، شانه درد و درد در ناحیه اندام فوقانی یا تحتانی استفاده شده و اثرات مثبت قابل توجهی بر روند بازتوانی بیماران می­گذارد.

به طور کلی فیزیوتراپی در منزل برای تسکین درد و و بهبود آسیب و ناتوانی های حرکتی و بیماری های التهابی که منجر به سختی و درد هنگام حرکت می­شود و همچنین در ریکاوری بیماری هایی که منجر به ایجاد احساس خستگی و ضعف در سیستم عضلانی اسکلتی می­شود نیز کاربرد دارد. فیزیوتراپی در منزل در تهران از بهترین و پرطرفدارترین انتخاب های درمانی بیماران تعویض مفصل، سکته مغزی، ام اس، بیماران مبتلا به بیماری های التهابی و روماتیسمی و... می­باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته