دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وزیر آموزش و پرورش برای تقویت نهضت سوادآموزی شرط گذاشت

وزیر آموزش و پرورش برای تقویت نهضت سوادآموزی شرط گذاشت
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه اجزای نظام تعلیم و تربیت باید مانند چرخ‌دنده‌های یک ماشین خوب کار کنند، گفت: در زمان مدیریت بنده تا آنجا که در توانم باشد، نهضت سوادآموزی تقویت خواهد شد به‌شرط آنکه بازیگر فعال نظام تعلیم و تربیت باشد و مسئولیت انسداد بی‌سوادی کشور را بر عهده بگیرد.
کد خبر : 867005

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش‌وپرورش در بازدید از سازمان نهضت سوادآموزی و نشست صمیمانه با همکاران این سازمان، ضمن تسلیت ایام سوگواری اربعین حسینی، اظهار کرد: دال مرکزی ما برای مدیریت نظام تعلیم و تربیت کشور یکپارچگی و یکی شدن است که مستلزم آن همدلی، همراهی و همسویی است.

وی افزود: واگرایی غیرقابل‌توصیفی در نظام تعلیم و تربیت وجود دارد که باید آن را حل کنیم چراکه بزرگ‌ترین چالش ما همین واگرایی درونی نظام تعلیم و تربیت است.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به یکپارچگی درون سیستمی، گفت: اگر بخواهیم نظام تعلیم و تربیت رشد کند، باید از درون قوی شود تا از بیرون رشد کند و اثرگذار شود.

صحرایی با بیان اینکه آینده هر کشوری از آموزش‌وپرورش کنونی آن قابل پیش‌بینی است، تصریح کرد: شرط لازم برای داشتن اقتصاد، فرهنگ، سیاست و جامعه قوی، آموزش‌وپرورش قوی در اکنون آن جامعه است.

وی در ادامه تأکید کرد: اثر آموزش‌وپرورش در اکنون قابل مشاهده نیست و در آینده مشخص می‌شود، بنابراین انسانی که آینده‌نگر و آینده پژوهش باشد در آموزش‌وپرورش موفق خواهد بود.

صحرایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه و تعمیق سواد، اظهار کرد: سواد را در زیست‌بوم کشورمان تعریف کنیم و اینکه برای رسیدن به آن باید چه کنیم و چه مسیری را طی کنیم. معیار ایران برای تعریف سواد را کشور‌های دیگر نمی‌توانند تعیین کنند و خودمان باید تعیین کنم.

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه تلاش کنیم تا مسئله آموزش‌وپرورش مسئله اول کشور شود، خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم که فرد، بی‌سواد شود تا اینکه بخواهیم او را باسواد کنیم.

وی گفت: باید پیگیری باشیم که توسعه و تعمیق سواد درسال ۱۴۰۲ یعنی چه و به مثابه چیست. قرآن، خواندن، نوشتن و حساب کردن دغدغه آموزش‌وپرورش است و باید برای این موارد در آموزش بزرگسالان مبتنی بر علم خودش برنامه‌ریزی کنیم.

صحرایی با تأکید بر اینکه اجزای نظام تعلیم و تربیت باید مانند چرخ‌دنده‌های یک ماشین خوب کار کنند، گفت: در زمان مدیریت بنده تا آنجا که در توانم باشد، نهضت تقویت خواهد شد به‌شرط آنکه بازیگر فعال نظام تعلیم و تربیت باشد و مسئولیت انسداد بی‌سوادی کشور را بر عهده بگیرد.

وی ادامه داد: نهضت باید اصلی‌ترین راه‌حل ما برای انسداد بی‌سوادی در کشور باشد و برای این کار باید خودش را متناسب با رویکردها، ساختار‌ها و شرایط جدید در تمامی ابعاد علمی، مدیریتی، آموزشی، برنامه‌ریزی درسی، آزمون‌سازی و روانشناسی بزرگسالان به روز کند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در ابتدای جلسه علیرضا عبدی رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با ارائه گزارش عملکرد سازمان در سال‌های اخیر به تشریح نکاتی درباره اهداف و برنامه‌های تحولی در دست اقدام این سازمان پرداخت و مدیران بخش‌های مختلف سازمان مسائل مهم حوزه خود را با وزیر آموزش‌وپرورش طرح موضوع کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته