دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کاظم نظری در گفت‌وگو با آنا؛

رشته‌های جدید هنری در دانشگاه سوره راه‌اندازی می‌شود

رشته‌های جدید هنری در دانشگاه سوره راه‌اندازی می‌شود
رئیس دانشکده هنر دانشگاه سوره از انجام اقداماتی برای راه‌اندازی رشته‌های جدید هنری در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر : 866678

کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی و رئیس دانشکده هنر دانشگاه سوره در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا در آستانه سال تحصیلی جدید عنوان کرد: خوشبختانه برنامه‌ریزی‌ها برای فعالیت‌های دانشگاهی و آغاز سال تحصیلی جدید آغاز شده و به حول و قوه الهی پیش‌ثبت‌نام‌های ترم جدید نیز به‌زودی شروع می‌شود.

وی در ادامه افزود: امیدوار هستیم که دانشگاه‌ها در فضای خوب، شادی‌آور، آرام و علمی آغاز شوند، در دانشگاه سوره که ما هستیم برنامه‌ریزی‌ها به‌خوبی انجام شده تا به‌خوبی آغاز سال تحصیلی رقم بخورد.

نظری در پاسخ به سوالی درباره تغییر و تحولات رشته‌ها و زیرشاخه‌های هنری در دانشگاه سوره گفت:‌ هیچ تغییری قرار نیست اتفاق بیفتد، ما همین الان به دنبال راه‌اندازی رشته‌های دیگری مثل مطالعات سینما، سرامیک و فیلمنامه‌نویسی در دانشگاه سوره هستیم تا براساس نیاز‌های جامعه رشته‌ها توسعه یابد؛ بنابراین با راه‌اندازی پلتفرم‌های زیاد و درخواست‌هایی که نسبت به آثار هنری وجود دارد، نیاز داریم که فیلمنامه‌های مناسب تولید شود و این باید از بستر آموزش مهیا شود، ما اگر این را مهیا کنیم، قطعا خروجی‌هایش در فضاهایی، چون جشنواره‌های فجر، پلتفرم‌ها و سینما و جا‌های دیگر نمود پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تعداد پذیرش دانشجویان نسبت به دوره‌های گذشته تفاوتی نخواهد داشت و کاهشی ندارد، گفت: یقین دارم که سال تحصیلی خوبی را شروع خواهیم کرد، با کسب علم و تجربه که بزرگترین شعار ما در عرصه هنر است.

نظری یادآور شد: ما در اداره کل هنر‌های نمایشی، کانون تئاتر دانشجویی را راه‌اندازی کردیم با حضور دکتر امیرحسین حریری و بخش انتشارات با حضور دکتر یزدی و دکتر سقاییان که استاد دانشگاه تربیت مدرس هستند و به نوعی فضای اداره کل را علمی، آکادمیک و دانشگاهی کردند، بنابراین ما از تمام فعالیت‌های دانشگاهی حمایت می‌کنیم.

وی با اولویت قرار دادن کارآفرینی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها گفت: بحث اینکه هنرمندان ما پس از اینکه فارغ‌التحصیل می‌شوند، در کمپانی‌ها، گروه‌ها و شرکت‌های تولید فیلم، هنر و نمایش جذب بشوند بهترین فرصت است که در کمپانی‌ها به شکل حرفه‌ای و تجربی کار کنند و حتی در فجر مشغول شوند. جشنواره تئاتر دانشجویی برای ما هم خیلی اهمیت دارد امیدواریم برپایی فعالیت‌های دانشجویی ما بتواند زمینه‌ای برای راه‌اندازی جشنواره تئاتر دانشجویی را از سوی وزارت علوم فراهم کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته