دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1402 - 11:03

رقابت دو برادر کشتی‌گیر به حضور پسرعمو‌ها در بلگراد رسید؛ روابط خانوادگی جالب در کشتی!

رقابت دو برادر کشتی‌گیر به حضور پسرعمو‌ها در بلگراد رسید؛ روابط خانوادگی جالب در کشتی!
در کشتی کم نبودند برادرانی که همزمان برای رسیدن به دوبنده تیم ملی تلاش کرده و پسرانی که راه پدر را ادامه داده‌اند؛ اما امروز روابط خانوادگی جالبی در میان مدعیان دوبنده تیم‌های ملی آزاد و فرنگی وجود دارد.
کد خبر : 866615

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، صاحب دوبنده ۶۳ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد، ایمان محمدی است. او برای رسیدن به تیم ملی، با برادر بزرگترش عارف در رقابت بود و در نهایت باتوجه به عملکردش در یک سال گذشته، ملی‌پوش شد.

ایمان محمدی که شاگرد ملک‌محمد بویری در ایذه است، باتوجه به عملکردش در جوانان و امید‌های جهان، همراه با عارف، قهرمان کشور که یک سال از او بزرگتر بوده و زیر نظر لقمان رضایی تمرین می‌کند، عازم تورنمنت زاگرب شدند و هرچند عارف محمدی یک رده بالاتر از برادرش قرار گرفت، اما باتوجه به اینکه هر دو مغلوب حریف آذربایجانی شده بودند و ایمان با اختلاف کمی این شکست را پذیرفته بود، او راهی مسابقات آسیایی شد و درنهایت هم دوبنده تیم ملی را مال خود کرد.

از جمع برادرها، ایمان محمدی به تیم ملی رسید، اما او تنها عضو خاندان محمدی یا همان مُهمدیِ تغییر فامیل داده نیست که امسال تیم ملی فرنگی را در مسابقات جهانی همراهی می‌کند.

ایمان و عارف محمدی با علیرضا مُهمدی ملی‌پوش ۸۲ کیلوگرم پسرعمو هستند. دلیل متفاوت بودن فامیلی آن‌ها هم این است که یکی از برادر‌ها باتوجه به تلفظ نسبتا سخت مُهمدی، فامیلی‌اش را به محمدی تغییر داده است. علیرضا مُهمدی هم مثل ایمان، شاگرد بویری است.

ایمان و علیرضا امسال در ۶۳ و ۸۲ کیلوگرم تیم ملی فرنگی را در صربستان همراهی می‌کنند. کاپیتان محمدعلی گرایی هم چند سالی است همراه با برادرش محمدرضا گرایی به صورت همزمان ملی‌پوش فرنگی است. آن‌ها در این دوره هم دوبنده تیم ملی در دو وزن ۶۷ و ۷۷ کیلوگرم را از آن خود دارند.

مهدی محسن‌نژاد که دوبنده وزن ۶۰ کیلوگرم تیم ملی فرنگی را در مسابقات جهانی بلگراد از آن خود دارد هم در انتظار ورود برادر کوچکترش به عرصه رقابت بزرگسالان است. احمدرضا محسن‌نژاد در مسابقات جوانان جهان در ۶۳ کیلوگرم قهرمان شد و اگر بخواهد در کورس رقابت المپیک حضور پیدا کند، یکی از حریفانش قطعا برادر بزرگترش مهدی است که امسال به بلگراد می‌رود و امیدوار است باخت عجیبِ بلگراد ۲۰۲۲ را با کسب یکی از سکو‌های بلگراد ۲۰۲۳ تلافی کند.

اما رکورد بیشترین عضو از یک خانواده کشتی‎‌گیر همچنان از آنِ عبدولی‌هاست. درحالیکه برادر بزرگتر، سعید عبدولی چند سالی است از دنیای قهرمانی فاصله گرفته و می‌خواهد امسال استارت سرمربیگری‌اش در لیگ برتر را بزند، حالا دو برادر دیگرش علیرضا و امیرحسین به تیم ملی جوانان و نوجوانان رسیدند و هر دو هم مدال جهانی گرفتند.

سعید که خودش قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک است، پیش از این نوید ظهور ستاره‌های دیگری از خانواده‌اش را داده بود که امسال هر دو نشان دادند قهرمانان دیگری از این خاندان می‌توانند در خدمت تیم ملی باشند. علیرضا تیم ملی جوانان را صاحب نشان طلای وزن ۷۷ کیلوگرم کرد و قطعا به فکر رقابت با محمدعلی گرایی برای تصاحب دوبنده تیم ملی بزرگسالان در المپیک ۲۰۲۴ پاریس خواهد بود و امیرحسین هم امسال صاحب نشان برنز نوجوانان جهان در سنگین‌وزن شد.

تیم ملی جوانان به صورت همزمان پدر و پسر را هم در خود داشت، ملک‌محمد بویری و اهورا بویری. پدر که یکی از مربیان سازنده کشتی ایذه بوده و چند سالی است در کادر حمید باوفا حضور دارد، این بار علاوه بر شاگردش علی احمدی‌وفا، اهورا را هم کنار خود در تیم ملی جوانان داشت که البته هر دو کشتی‌گیر سال اول ملی‌پوش شدن‌شان در رده سنی جوانان را تجربه می‌‎کردند و هر دو هم به مقام پنجمی رضایت دادند.

کشتی آزاد هم البته از این روابط خانوادگی کم در خودش ندارد. از نسبت فامیلی خاندان یزدانی چراتی (رضا یزدانی، حسن یزدانی و امیرمحمد یزدانی) گرفته تا رابطه داماد و برادرزن، که بین عزت‌الله اکبری نایب‌قهرمان پیشین کشتی جهان و محمد بخشی مدعی جدید ۷۰ کیلوگرم وجود دارد.

رحمان و محمدعلی عموزاد هم از آن دسته برادرانی هستند که حالا به صورت همزمان در اردوی تیم ملی حضور دارند. رحمان قهرمان ۶۵ کیلوگرم جهان است و امسال برادر دوقلویش محمدعلی هم عملکرد خوبی در تورنمنت‌ها داشته و هر دو هم فعلا در یک وزن مدعی هستند.

بعد از فردین معصومی، حالا چند سالی است که پسرش امیررضا مدعی دوبنده سنگین وزن تیم ملی آزاد است. امیررضا که امسال تعداد طلا‌های جهانی خود در دو رده سنی نوجوانان و جوانان را به عدد چهار رساند، قطعا در سال المپیک تلاشی دوچندان برای رقابت با امیرحسین زارع خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته