دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1395 - 16:26
مدرسه ملی سینما منتشر می‌کند:

ارزیابی و آسیب‌شناسی جشنواره‌ بین‌المللی فیلم فجر

مدرسه ملی سینمای ایران کتاب «ارزیابی و آسیب‌شناسی جشنواره‌ بین‌المللی فیلم فجر» نوشته علی مرتضویان را منتشر می‌کند
کد خبر : 86653

به گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از روابط عمومی مدرسه ملی سینمای ایران، این مدرسه با همکاری دانشگاه تهران و سازمان امور سینمایی در پروژه‌ای با عنوان «مسائل، چالش‌ها و چشم‌انداز توسعه اسلامی و ایرانی صنعت سینمای ایران»، در سال 1394 اقدام به تألیف و ترجمه 40 عنوان کتاب کرده که این کتاب‌ها طی مراسمی در روز 6 دی 94 در محل مدرسه ملی رونمایی شدند.


مدرسه ملی سینمای ایران به طور منظم، این کتاب‌ها را به علاقه‌مندان و هنرآموزان رشته سینما معرفی می‌کند. آثار مورد نظر به زودی توسط مدرسه ملی سینما منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهند گرفت.


چهارمین کتاب از این مجموعه «ارزیابی و آسیب‌شناسی جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم فجر» نوشته علی مرتضویان است.


این پژوهش کوشیده است با انتخاب مهم‌ترین مقالات تخصصی مرتبط با جشنواره بین‌الملل فیلم فجر به ارزیابی دلایل توفیق یا عدم توفیق این نمایشگاه سینمایی بپردازد. این پروژه به روش تحلیل محتوا و بر مبنای بررسی دیدگاه‌ها، نگرش‌ها و اظهار‌نظرهای متخصصان این حوزه شکل یافته است. مزید بر این، داده‌های مستخرج از مصاحبه با گروه‌های مختلف فرصتی را برای آشنایی با دیدگاه‌ها و نگرش‌های صاحب‌نظران و کنش‌گران سینما فراهم آورده است.


در واقع این تحقیق به خواننده امکان می‌دهد تا آشنایی ژرف‌تری با رویدادی به نام جشنواره‌ بین‌المللی فیلم فجر حاصل کند. این پژوهش با طرح دو رویکرد نظری، نظریه میدان‌ها و نظریه نهادمندی، موجب می‌شود تا از معنای سطحی صوری و جزیی عبور و به سطوحِ معنایی گسترده‌تر، ژرف‌تر و کلی‌تر راه پیدا کنیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: مدرسه ملی سینما
ارسال نظر
هلدینگ شایسته