دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1395 - 15:27
طی حکمی از سوی ابطحی

بهادری رئیس کمیته اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان به عنوان رئیس کمیته اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان منصوب شد.
کد خبر : 86629

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، طی حکمی از سوی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی دکتر شاهرخ رنجبر بهادری به سمت رییس کمیته اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان منصوب شد.


در این حکم که به امضای دکتر سیدعلی ابطحی رسیده، آمده است؛ نظر به شایستگی، تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی و تایید کمیته اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به موجب این ابلاغ به عنوان رییس کمیته اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان منصوب می‌شوید.


امید است با حضور فعال در نشست‌های کمیته، ارائه نظر و پیشنهادهای جنابعالی شاهد اجرای صحیح دستورالعمل‌های مربوطه، توزیع و گسترش اخلاق پزشکی در عرصه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی باشیم.


هدف از تشکیل کمیته اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی نظارت اخلاقی بر پژوهش‌های زیست پزشکی، تشکیل می شود، این کمیته جهت انجام پژوهش‌های علوم زیست پزشکی در صورت عدم مغایرت با الزامات اخلاقی«مصوبه اخلاقی» صادر می نماید و در طول انجام تحقیق نیز وظیفه نظارت بر اجرای طرح های پژوهشی را بر عهده دارد.


واحدهای مجری گروه علوم پزشکی که دارای مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته های علوم پزشکی می باشند ملزم به ایجاد کمیته اخلاق و نظارت بر پژوهش‌های مربوطه هستند.


بر اساس این حکم دکتر شاهرخ رنجبر بهادری به مدت 2 سال به این سمت منصوب شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته