دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 شهريور 1402 - 13:42
برای مقابله با استیضاح بایدن؛

کاخ سفید «اتاق جنگ» تشکیل داد

کاخ سفید «اتاق جنگ» تشکیل داد
خبر‌ها حاکی از آن است که کاخ سفید طرح جمهوریخواهان برای استیضاح رئیس جمهور دموکرات آمریکا را جدی گرفته و از مدتی قبل برای مقابله با آن، کارگروه ویژه تشکیل داده است.
کد خبر : 866284

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، کاخ سفید برای مقابله با استیضاح احتمالی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از سوی جمهوری‌خواهان کنگره، یک اتاق جنگ با حضور ده‌ها وکیل، مشاوران حقوقی و کارشناسان علوم ارتباطات تشکیل داده است.

طرح استیضاح، روابط تجاری بایدن و پسرش «هانتر» را هدف گرفته و راهبرد مقابله با آن چند ماهی است که در دستور کار کاخ سفید قرار گرفته است.

با تشکیل این اتاق جنگ، دموکرات‌ها به دنبال آن هستند که طرح استیضاح جمهوریخواهان را یک ریاکاری حزبی بدون سند و مدرک جلوه دهند که نشانه‌ای از تمایل جمهوری‌خواهان به هرج و مرج طلبی است.

در همین رابطه،‌ تیم کاخ سفید به امید آن‌که بتواند یک پیام واحد در حمایت از بایدن منتشر کند نظرسنجی‌هایی را سفارش داده و راهکارهایی را بررسی کرده است.

تلاش جمهوری‌خواهان برای استیضاح رئیس جمهور دموکرات آمریکا در پی افشای معامله‌های تجاری پسرش و همچنین اتهام‌هایی آغاز شد که شامل رشوه خواری، فساد مالی و هرگونه سوء‌استفاده از قدرت در زمانی است که بایدن سمت معاون اول رئیس جمهور را برعهده داشت.

در تاریخ سوم مرداد، مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۱۹ رأی موافق در مقابل ۲۰۸ رأی مخالف، طرح استیضاح بایدن را به کمیته قضایی و امنیت داخلی منتقل کرد.

احتمال می‌رود که روند استیضاح از ماه میلادی آینده آغاز شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب