دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1395 - 15:23

دیدار نخست‌وزیر و رئیس بانک مرکزی لبنان درباره تحریم‌ حزب‌الله

نخست‌وزیر و رئیس بانک مرکزی لبنان قرار است علاوه بر دیدار با یکدیگر درباره تحریم‌های مالی و بانکی اعمالی آمریکا بر حز‌ب‌الله تبادل نظر کنند.
کد خبر : 86626

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از فارس، در آستانه نشست کابینه دولت لبنان، تمام سلام، نخست‌وزیر با ریاض سلامه، رئیس بانک مرکزی لبنان دیدار و رایزنی کرد.


رئیس بانک مرکزی لبنان هفته گذشته با صدور بخشنامه‌ای به بانک‌های این کشور دستور داد، حساب‌های حقوقی و حقیقی مرتبط با حزب‌الله را در راستای تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا مسدود کنند.


روزنامه لبنانی السفیر در این‌باره از دیدار علی حسن خلیل، وزیر دارایی لبنان با هیئتی به نمایندگی از بانک‌های لبنان خبر داد. در این دیدار خلیل تحریم‌های اعمال‌شده بانک‌های لبنان علیه حزب‌الله را بخشی از بهای تبعیت دولت و حکومت این کشور از آمریکا دانست.


از سوی دیگر، فراکسیون الوفاء للمقاومه وابسته به مقاومت دستورهای بانک مرکزی لبنان علیه حساب‌های مالی حزب‌الله را محکوم و آن را نشانه تبعیت دستگاه مالی و قضایی این کشور از آمریکا و سرفرود آوردن در برابر خواسته‌های واشنگتن دانست.


الوفاء للمقاومه هشدار داد اجرای این تحریم‌ها به بحران مالی در لبنان منتهی خواهد شد. علاوه بر این، قطع ارتباط و همکاری نکردن مشتریان لبنانی با بانک‌ها، لبنان را به ورشکستگی سوق خواهد داد.


هفته گذشته رئیس بانک مرکزی لبنان علاوه بر سفر به چند کشور اروپایی آن‌ها را از اقدامات بانک مرکزی لبنان در این زمینه و میزان تعهد آن به تحریم‌ها و مجازات‌های اعمال‌شده علیه حزب‌الله آگاه کرد.


در این راستا حزب‌الله علاوه بر رد این اقدامات، از سلامه خواست طبق توافقات انجام‌شده، فعالیت‌های مالی و بانکی مقاومت را که با لیره لبنان انجام می‌شود، از تحریم‌ها و مجازات‌های اعمال‌شده خارج کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب