دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 شهريور 1402 - 09:32

صدور سالانه یک‌ میلیون و ۳۰۰ هزار گواهی ولادت و فوت/ گواهی‌ها الکترونیکی می‌شود

صدور سالانه یک‌ میلیون و ۳۰۰ هزار گواهی ولادت و فوت  گواهی‌ها الکترونیکی می‌شود
رئیس سازمان ثبت‌ احوال کشور از الکترونیکی شدن گواهی‌های ولادت و فوت خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در سال بیش از یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار گواهی صادر می‌کنیم به‌زودی تمام گواهی‌ها به‌صورت الکترونیکی ارائه می‌شود.
کد خبر : 866199

هاشم کارگر معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت‌ احوال کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا در مورد الکترونیکی کردن خدمات ثبت‌ احوال اظهار کرد: سازمان ثبت‌ احوال یکی از سازمان‌های پیشرو در ارائه خدمات الکترونیک بوده و در دولت سیزدهم یکی از برنامه‌های اصلی وزیر کشور، هوشمندسازی وزارت کشور بود و سازمان ثبت‌ احوال نیز به سمت این هدف حرکت کرده است تا بتواند آن را محقق کند.

کارگر بیان کرد: علاوه بر اینکه برنامه راهبردی هوشمندسازی ثبت‌احوال تدوین شده اقدامات خیلی خوبی نیز در این دو سال اتفاق افتاده که یکی از مهم‌ترین آن ایجاد درگاه «سهیم» و یا همان سامانه هویت یکپارچه ملی ایرانیان است.

وی افزود: در درگاه «سهیم» علاوه بر ۱۵ خدمت سازمان ثبت‌ احوال که به‌صورت الکترونیک انجام می‌شود، اطلاعات هویتی خانواده هر فرد اعم از روابط سببی و نسبی طبقه اول فرد در این سامانه همراه با عکس و مشخصات کامل قابل مشاهده است.

رئیس سازمان ثبت‌ احوال عنوان کرد: نشانی مندرج در پایگاه سازمان ثبت‌ احوال در این سامانه آورده شده و هموطنان می‌توانند از اطلاعات خود بازدید کنند، همچنین امکان ویرایش را نیز فراهم کردیم که اگر اطلاعاتی نیاز به ویرایش دارد، انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در سامانه «سهیم» اقداماتی مانند درخواست کارت ملی، تغییر نام، تغییر شناسنامه، درج و تغییر نشانی و خیلی خدمات دیگر ارائه می‌شود.

کارگر گفت: یکی از اقداماتی که انجام خواهد شد الکترونیکی کردن گواهی‌های ولادت و فوت است و با توجه به اینکه در سال بیش از یک‌ میلیون و ۳۰۰ هزار گواهی ولادت و فوت صادر می‌کنیم به‌زودی تمامی این‌ها به‌صورت الکترونیکی ارائه خواهد شد که نتایج خوبی را به همراه دارد؛ زیرا علاوه بر اینکه از رفت‌وآمد غیرضروری افراد به ادارات ثبت‌ احوال جلوگیری می‌کند، باعث کاهش هزینه‌های مردم در دریافت خدمات خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته