دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نماینده مجلس در گفت‌وگو با آنا:

دولت باید ارزش علمی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را باور کند

دولت باید ارزش علمی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را باور کند
نماینده مردم سلماس در مجلس گفت: دولت و وزارت علوم باید ارزش علمی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را باور کنند.
کد خبر : 866161

یعقوب رضا زاده، نماینده مردم سلماس در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با اشاره به ارزیابی وضعیت علمی کشور و تأثیر دانشگاه آزاد اسلامی در ارتقای رتبه علمی کشور اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی وفقه کوتاهی در توسعه و پیشرفت علم در سراسر کشور ایجاد شد، به تدریج شاهد تحول خوبی از نظر علمی در دانشگاه‌های کشور به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی که از تأسیس آن نزدیک به حدود ۳۵-۳۶ سال می‌گذرد، بوده ایم.

وی افزود: قطعاً عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی کشور با حجم زیادی از دانشجویان، هیئت علمی و اساتید قابل تقدیر است، علیرغم اینکه دانشگاه آزاد از نظر مالی با شهریه دانشجویان توانسته ادامه کار دهد و وابستگی به بودجه دولت ندارد. این دانشگاه از نظر تجهیزات و ساختمان‌ها وضعیت بسیار مناسب تری نسبت به دانشگاه‌های دولتی دارد که این امر  با همت وتلاش هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی خصوصا رئیس دانشگاه آزاد وقت آقای طهرانچی بوده که تلاش زیادی می‌کنند و خوشبختانه تعامل مثبت و خوبی بین دانشگاه و مجلس وجود دارد.

رضا زاده تصریح کرد: اگر بخواهیم دانشگاه آزاد اسلامی را از نظر علمی، تجهیزات و وضعیت دانشجویان به ایده آل و مطلوب برسانیم باید دولت از این دانشگاه حمایت کند. همانطور که شهرداری ها، دستگاه‌ها و نهاد‌های مردم نهاد از حمایت های دولت بهره مند می شوند، دانشگاه آزاد هم باید بتواند با وجود دریافت شهریه از دولت نیز کمک مالی دریافت کند. در این مسیر دولت و مجلس باید با ارائه طرح‌ها و لایحه‌های مختلف و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه پیشنهادات تحت عنوان لایحه یا طرح از دولت و مجلس بخواهد که به نهاد دانشگاه کمک کند.

نماینده مردم سلماس در مجلس گفت: بنده سه مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری را در دانشگاه آزاد اسلامی گذراندم. زحماتی که هیئت علمی و اساتید دانشگاه‌ها می‌کشند، در نوبه خود بی نظیر و قابل تقدیر است. زحماتی که دانشجویان در دانشگاه در بحث علم، توسعه و تعامل با اساتید دانشگاه و هیئت رئیسه دانشگاه‌ها انجام می‌دهند قابل تقدیر و ستودنی است.

وی گفت: بنده هم به عنوان دانشجو و هم به عنوان استاد در دانشگاه آزاد تدریس می‌کردم و در هر دو جنبه وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی را بسیار مطلوب دیدم و امیدوارم دولت، مجلس و قوا دست این دانشگاه را بگیرند و به توسعه مطلوب دانشگاه آزاد اسلامی کمک کنند.

نماینده مردم سلماس در مجلس گفت: خواسته ای که از دولت دارم این است که به فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی همانند سایر دانشگاه‌ها بها بدهند و در صحنه استخدام‌ها و هیئت علمی بپذیرند. اینکه یک فرد مدرک دکتری یا کارشناسی ارشد از دانشگاه آزاد اسلامی دارد کمتر از مدرک یک فرد در دانشگاه سراسری نیست بلکه ممکن است بیشتر هم باشد. در این مورد به دولت و وزارت علوم گلایه است چراکه باید ارزش علمی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را باور داشته باشند و در صحنه‌های هیئت علمی و استخدامی در اولویت قرار دهند.
 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته