دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1402 - 15:53

شورای نظامی نیجر اعتبارنامه دیپلماتیک سفیر فرانسه را باطل کرد

شورای نظامی نیجر اعتبارنامه دیپلماتیک سفیر فرانسه را باطل کرد
ابطال اعتبارنامه سفیر فرانسه در نیامی به منزله آن است که از منظر شورای نظامی نیجر، وی دیگر مصونیت دیپلماتیک ندارد و با توسل به زور اخراج خواهد شد.
کد خبر : 866090

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از الجزیره، وزارت خارجه شورای نظامی نیجر در بیانیه‌ای اعلام کرد که اعتبارنامه دیپلماتیک سفیر فرانسه در نیامی را باطل کرده است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: دستورالعمل‌هایی را برای پلیس وضع کردیم تا سفیر فرانسه و اعضای خانواده‌اش را از نیجر اخراج کند.

شورای نظامی نیجر چهارشنبه شب نیز برای خروج نظامیان فرانسوی از این کشور ضرب العجل تعیین و اعلام کرد آنها تا سوم سپتامبر فرصت دارند که خاک این کشور را ترک کنند.

شورای نظامی نیجر که پس از کودتای چهارم مرداد، قدرت را در این کشور به دست گرفت، جمعه شب با انتشار بیانیه‌ای، به سفیر فرانسه ۴۸ ساعت مهلت داد تا خاک نیجر را ترک کند.

وزارت خارجه فرانسه نیز در واکنش به تعیین ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته از سوی کودتاچیان نیجر، اعلام کرد که آن‌ها صلاحیت چنین درخواستی را ندارند و این درخواست تنها باید از سوی مقام های قانونی منتخب نیجر مطرح شود.

درپی مخالفت پاریس، شورای نظامی نیجر این کشور را تهدید به اخراج سفیر با استفاده از زور کرد.

«أمادو عبدالرحمن» سخنگوی شورای نظامی نیجر در این باره گفت: سفیر فرانسه باید هرچه سریع‌تر و به شکل فوری از نیجر خارج شود، در غیر این صورت ناگزیر به استفاده از زور درباره او خواهیم شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته