دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا؛

مصطفی راغب: هر سال دهۀ اول محرم صدایم وقف امام حسین است/ عازم پیاده‌روی اربعین هستم

مصطفی راغب: هر سال دهۀ اول محرم صدایم وقف امام حسین است  عازم پیاده‌روی اربعین هستم
خوانندۀ پاپ کشورمان عنوان کرد: از کودکی سر سفره امام حسین(ع) بودم و برایش خواندم، الان هم هر سال دهۀ اول محرم صدایم وقف امام است و تمام تلاشم را می‌کنم تا ارادتم به اهل بیت(ع) را نشان دهم.
کد خبر : 866084

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مصطفی راغب سال 1368 در تهران متولد شد، وی بزرگ‌شدۀ شهر تاریخی یزد است و «خوش‌صدای پاپ ایرانی» نامیده می‌شود. از شش‌سالگی خوانندگی، نقاشی و بازیگری کرده و در جشنواره‌های مختلف هم عناوین برتر را کسب کرده است.

راغب ابتدا با قرائت کلام وحی و با توجه به تسلط بر مقام‌های موسیقی عرب و ایرانی توانست ضمن کسب رتبه‌های متعدد کشوری در زمینه‌های قرائت نظر اساتیدش را جلب کند. او خود مدرس آواز ایرانی است و فعالیت رسمی خوانندگی‌اش را از سال ۸۵ آغاز کرد. وی آهنگ‌هایی مانند «همینه عشق»، «چشم‌های تو»، «صدای باران»، «نرو»، «شب یلدا» و ... را منتشر کرده و این شب‌ها نیز کنسرت «چهارپایۀ عشق» در ارادت به اهل بیت (ع) و در آستانه اربعین را با یک ارکستر ۲۵ نفره در برج میلاد تهران به اجرا برده و مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

مصطفی راغب در گفت‌وگو با خبرنگار آنا عنوان کرد: مجموعه قطعاتی که در این کنسرت عاشورایی از سوی مخاطبان شنیده شد، تعدادی از کار‌های بندۀ حقیر بود که سال‌ها در هیئت‌های یزد تمرین کردم و با همان سبک و سیاق اصیل یزدی به اجرا بردم، نوحه‌هایی که سعی شد در دستگاه‌های آوازی مختلف ساخته شود و تلاش کردیم از مقام‌های موسیقی اصیل ایرانی در آن‌ها استفاده کنیم.

وی توضیح داد: چند کار نوستالژیک که مردم با آن‌ها خاطره دارند نیز به زبان‌های عربی و ترکی اجرا کردیم، همچنین قطعه «علمدار نیامد». ارکستر طوری چیده شده که هم باعث جذب حداکثری مخاطب بشود هم تلفیقی از نوازندگان موسیقی کلاسیک ایرانی و پاپ باشد. نوازندگان ساز‌های زهی، ساز‌های سنتی مثل نی، کمانچه، دودوک، دیوان، تار، نوازندگان ارکستر‌های پاپ مثل گیتار الکتریک، گیتار نایلون و گیتار بیس و ساز‌های کوبه‌ای که بیشتر در تعزیه‌های به کار می‌روند، مثل دمام و سنج و خیلی ادوات دیگر.

۲۵ نوازنده حرفه‌ای همراه ما هستند

راغب اظهار کرد: در نهایت ۲۵ نوازنده حرفه‌ای جمع‌آوری شدند و همه پای کار خیلی زحمت کشیدند. سه تنظیم‌کننده از بهترین‌های ایران امیر میلاد نیک‌زاد، نوید اسکندر و آرش ناصرالمعمار نیز پای کار ما بودند.

این خواننده موسیقی پاپ کشورمان در پاسخ به این سؤال که چه حس و حالی از اجرا با موضوع امام حسین داشته است، گفت: هر کس در زندگی‌اش یک سری انسان‌هایی هستند که باعث حال خوبش می‌شوند، من هم واقعاً از کودکی برای امام حسین (ع) می‌خواندم، سر سفره این بزرگواران نشستم و سال‌های سال است که دغدغه‌ام این شده تا ارادتم را به امام حسین (ع) نشان دهم، غیر از اینکه من هر سال دهه محرم صدایم نیز وقف امام حسین(ع) است و فکر می‌کنم که حال خوب تمام سالم را مدیون ماه محرمم؛ زیرا اینجا انرژی جمع می‌کنم و چند برابر آن را در کنسرت‌ها و کار‌های دیگر هنری برای مردم در طول سال می‌گذارم.

حال دل مردم برایمان اولویت دارد/بازخورد دهه هشتاد و نودی‌ها عالی بود

راغب درباره بازخورد‌های کنسرت «چهارپایۀ عشق» گفت: در این چند شب مردم از اقشار مختلف جامعه حضور داشتند با هر تفکر، عقاید و پوششی به برج میلاد آمدند؛ حتی کسانی که برای بار نخستشان بود به چنین مراسمی می‌آمدند، تا به حال هم به این شیوۀ مذهبی کنسرتی برگزار نشده و ما هم خودمان مانده بودیم که مجوز می‌گیریم یا خیر؛ اما خوشبختانه بعد از برخی سخت‌گیری‌ها به لطف امام حسین (ع) مشکلات حل شد و ما توانستیم در خدمت مردم باشیم.

وی دراین‌باره افزود: بازخورد‌ها به‌ویژه از سوی دهه هشتاد و نودی‌ها که اینگونه مراسم‌ را ندیده بودند یا حتی عقیده‌ای نداشتند، خیلی خوب بود. برخی می‌آمدند و صحبت می‌کردند و می‌گفتند که کلی انرژی گرفتند به دلیل اتمسفر سالن و اجرا حال دلشان خوب شده، همین برگ برندۀ ما محسوب می‌شود و تنها هدف ما در کنسرت‌های طول سال و دیگر کنسرت‌ها که حال و هوای معنوی هم دارد، این است که حال دل مردم خوب شود و امیدوارم حداقل توانسته باشیم این اتفاق را رقم بزنیم.

راغب در پاسخ به این سؤال که پیاده‌روی اربعین رفته یا خیر، گفت: بله من پیاده‌روی اربعین می‌روم، امسال هم اجرایمان جمعه تمام می‌شود، ان‌شاءالله خدا بخواهد عازم هستم.

وی دربارۀ ادامۀ اجرا‌های کنسرت «چهارپایۀ عشق» در سال‌های آینده گفت: قطعاً می‌خواهیم ادامه دهیم، امسال هم به قول معروف کلنگش را زدیم و سال‌ها بعد ان‌شاءالله جدی‌تر و با توان بیشتر جلو خواهیم رفت.

گزارش آنا از کنسرت «چهار پایه عشق» از اینجا قابل مطالعه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته