دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نماینده مجلس در گفت‌وگو با آنا:

بخش مهمی از توسعه علمی کشور بر دوش دانشگاه آزاد اسلامی است

بخش مهمی از توسعه علمی کشور بر دوش دانشگاه آزاد اسلامی است
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری، دانش‌آموخته دانشگاه آزاد هستند و بخش مهمی از توسعه علمی کشور و تربیت دانش‌آموختگان در مقاطع مختلف بر دوش این دانشگاه است.
کد خبر : 865973

مصطفی نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: کشور ما  در سال گذشته پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در مباحث علمی و پژوهشی  داشته و اتفاقات خوب علمی در کشور به وقوع پیوسته است و حضور تعداد زیادی از دانشگاه‌های کشور ما در رنکینگ‌های جهانی، تعداد مقالات و نقش آن‌ها در تولید علم، گویای این مطلب است.  

 نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس افزود: یکی از مهمترین ارکان آموزش عالی در کشور، دانشگاه آزاد است و نقش بسیار زیادی در تربیت نسل جوان و سهم قابل توجهی در تعداد فارغ التحصیلان در کشور دارد.

 وی با بیان اینکه سهم قابل توجه دانشگاه آزاد در بالا رفتن سطح علمی کشور قابل مشاهده است گفت: تصور اینکه بدون حضور  دانشگاه آزاد اسلامی و تلاش‌هایی که در این مجموعه عظیم در کشور صورت می‌گیرد، ممکن بود چه شرایطی داشته باشیم، سخت است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس افزود: با توجه به اینکه هر مجموعه نقاط ضعف و قوتی دارد و طبیعتا دانشگاه آزاد نیز مستثنی نیست و  ممکن است اشکالاتی در برخی قسمت‌ها وجود داشته باشد، اما برآیند کلی اقدامات که دانشگاه آزاد برآیندی مثبت به نفع ارتقاء توان علمی کشور است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد ۲۵ هزار عضو هیئت علمی دارد و ۱۰ هزار دانشجوی دکترا را برای تدریس آماده می‌کند و یک میلیون و ۲۶۰ هزار دانشجو دارد؛ و این موضوع می‌تواند برای دستیابی به مرجعیت علمی می‌تواند مفید باشد گفت: با توجه به ظرفیت خوبی که در دانشگاه آزاد به وجود آمده است.

نماینده مردم سربیشه و نهبندان با اشاره به اینکه در یک مقطع زمانی بیشترین تمرکز دانشگاه آزاد روی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد گفت:خوشبختانه  در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی  در تربیت دانشجوی دکترا اقدامات قابل توجهی انجام داده است و تعداد زیادی از فارغ التحصیلان مقطع دکتری، فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد هستند و بخش مهمی از توسعه علمی و تربیت فارغ التحصیلان کشور در مقاطع مختلف بر دوش دانشگاه آزاد است. 

نخعی افزود: تنوع رشته‌هایی که در دانشگاه آزاد ایجاد کردند، تنوع در روش‌های مختلف آموزشی که وجود دارد و اقدامات دیگری که در این مجموع آموزشی انجام می‌شود، روش‌های خلاقانه قابل توجه‌ای است. خوشبختانه در دانشگاه آزاد اسلامی همراه با آموزش، توجه ویژه ایی به مباحث پژوهشی شده است و مجموعه این اقدامات افق روشنی را پیش روی دانشگاه آزاد قرار می‌دهد و امیدواریم توسعه پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در پایان گفت: باید انگیزه اعضای هیئت علمی را در امر آموزشی و پژوهشی افزایش دهیم. بعضاً گله مندی‌هایی از اختلاف حقوق آن‌ها با هیئت علمی دانشگاه‌های دولتی وجود دارد. باید این اختلاف حقوق کمتر شود تا انگیزه   اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها بیشتر شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته