دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1402 - 10:58

رئیس فدراسیون اسکیت خبر داد: 10 هزار دلار پاداش برای قهرمان اسکیت در بازی‌های آسیایی

رئیس فدراسیون اسکیت خبر داد: 10 هزار دلار پاداش برای قهرمان اسکیت در بازی‌های آسیایی
رئیس فدراسیون اسکیت امیدوار است برای قهرمانان اسکیت در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو پاداش ۱۰ هزار دلاری در نظر بگیرد.
کد خبر : 865900

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجید هنرجو در نشست خبری فدراسیون‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: بازی‌های آسیایی هانگژو، ۴ رشته اسکیت سرعت، برد، فری‌استایل و نمایشی در این مسابقات است. با توجه به اینکه قرار است یک کاروان کیفی در مسابقات حضور پیدا کند ما در رشته فری‌استایل و سرعت حضور پیدا خواهیم کرد. از بهمن ۹۹، اردوی بازی‌های آسیایی شروع شده است و ۱۴ مرحله و ۱۰ مرحله در رشته‌هایی که می‌خواهیم عازم شویم، طی شده است. ۲ مرحله تست آمادگی جسمانی داشتیم و فدراسیون اسکیت تمام تلاش خود را جهت آمادگی ورزشکاران انجام داده است و ورزشکاران زحمت زیادی برای گرفتن نتیجه مطلوب انجام دادند. ما به این باور هستیم که ۳ یا ۴ مدال در این مسابقات به دست بیاوریم و در هر بخش ۲ مدال بتوانیم کسب کنیم.

او ادامه داد: در رشته اسکیت سرعت در بازی‌های هانگژو هجده مدال توزیع می‌شود و کشور‌ها باید ورزشکاران خود را تجهیز کنند تا در این مسابقات شرکت کنند. اگر ما در این رشته‌ها ورزشکاران را به مسابقات نفرستیم، یک فرصت‌سوزی رقم می‌خورد. ورزشکاران ما برای گرفتن مدال آماده هستند و ۲ سال در اردو‌ها ریاضت کشیدند و این ورزشکاران بهترین هستند. روز‌هایی که از خانم مردانی تست گرفته شد، ایشان روز خوبی نداشت. تیم سرعت آقایان و بانوان ما آمادگی لازم را دارند. آقای تابع در اراک از ورزشکاران رکورد گرفته است. رقیب‌ها شرایطی دارند که ما می‌توانیم در بازی‌های آسیایی مدال کسب کنیم. وقتی خانم مردانی نتوانسته رکورد بزند، بهتر است ورزشکاران را حمایت کند تا در اردو‌های بعدی از ایشان استفاده کنیم. تیم الان ما تیم خوبی است. 

هنرجو در خصوص پاداش‌های در نظر گرفته شده برای ورزشکاران گفت: ما در طول اردو‌ها هم این کار را کردیم و نمی‌دانم چرا چانه اسکیت را اینقدر کوچک گرفته‌اند. ما ۸ رشته فعال در اسکیت داریم و نتایج خوبی گرفته‌ایم. ما جوایزی برای ورزشکاران در نظر گرفتیم. در اولین جلسه هیات رئیسه در مورد میزان پاداش‌ها صحبت می‌کنیم. باور من این است که ۱۰ دلار برای نفر اول در نظر بگیریم. ما در اینجا از نظر بودجه‌ای مقداری مشکل داریم و باید حرفی بزنیم که به آن عمل کنیم. ما روی بازی‌های آسیایی سرمایه‌گذاری خوبی کردیم و در فری‌استایل تمرکزی ویژه داشتیم. در نوبت‌های مختلف از ورزشکاران تست گرفتیم و نتایج کارشان را دیدیم. ما خروجی امور را می‌خواهیم و امیدواریم همه به هم کمک کنیم و تحولی در اسکیت و بازی‌های آسیایی هانگژو رقم بزنیم. 

رئیس فدراسیون اسکیت در خصوص اعزام ورزشکاران به مسابقات جهانی ایتالیا پیش از بازی‌های آسیایی گفت: بار‌ها با آقای مناف هاشمی صبت کردیم و آن‌ها به ما امید دادند. در جلسه‌ای که دبیر من در آنجا بود، گفته بودند که ورزشکاران به ایتالیا بروند و پس از این بازی‌ها در مورد آینده تصمیم‌گیری شود. وقتی زمان ما آنقدر کم است که ورزشکاران از ایتالیا برگردند و بلافاصله به هانگژو بروند، به نظر من منطقی نیست، چون ورزشکاران آماده نخواهند بود. تیم دوم ما قرار بود به ایتالیا برود، اما جواب ویزای ما برای این کشور گرفته نشد و به همین خاطر، آقای تابع به اراک آمد و رکورد بچه‌ها ما را در چند نوبت گرفت و فکر می‌کنم مانعی در این خصوص نباشد و ما به طور مستقیم به بازی‌های آسیایی برویم و امیدوارم کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش کمک کنند. 

به گزارش آنا، در پایان احسان حبیب آبادای سرمربی اسکیت فری‌استایل در مورد شرایط مسابقات گفت: رشته فری‌استایل عقبه خیلی خوبی دارد و ما در این رشته طلای جهان و آسیا داریم و رکورددار جهان هستیم و یکی از قطب‌ها هستیم. نتایجی که ورزشکاران گرفتند، باعث شده تا کشور ما رقیب جدی برای کشور‌های دیگر باشد. ما از سال ۹۹ برای بازی‌های آسیایی برنامه ریزی کردیم، اما تعویق مسابقات مقداری برای ورزشکاران باعث چالش شد، اما ورزشکاران در ۴ ماه گذشته در اردو بودند و به مسابقات بین المللی رفتیم و هدف ما در بازی‌های آسیایی مدال آوری است و حریف‌های خوبی داریم و ما می‌توانیم شگفتی‌ساز این مسابقات شویم.

وی تصریح کرد: اسکیت ایران در مجموع با ۱۲ نفر به عنوان فهرست قطعی در بازی‌های آسیایی هانگژو در رشته‌های سرعت و فری‌استایل شرکت می‌کند. در بخش اسکیت سرعت مردان، محمد امین حیدری، امیر بهزادی بروجنی، آزاد همتی، کیارش شاه‌محمدی و در بخش اسکیت سرعت زنان نگین شیخی، مهشید کیایی، نهال مقدم‌رحمانی، ملیکا منوچهری‌راد نمایندگان ایران هستند. همچنین در بخش اسکیت فری استایل مردان رضا لثانی و امیرمحمد سواری و در بخش زنان ترانه احمدی و رومینا سالک نمایندگان اسکیت ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته