دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ماجرای حضور جنجالی چهره‌های غیرفوتبالی در جام جهانی قطر +فیلم

ماجرای حضور جنجالی چهره‌های غیرفوتبالی در جام جهانی قطر +فیلم
انتشار یک عکس از تیم رسانه‌ای که از طرف معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به جام جهانی رفته بود، سروصدای زیادی به راه انداخت، چون این تیم کمترین تخصص را در زمینه ورزش نداشت و حضورشان در این رویداد با هزینه‌های دولتی، بسیار مورد انتقاد قرار گرفت.
کد خبر : 865874

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر، بدون شک یکی از مهم‌ترین اتفاقات چند سال اخیر در خاورمیانه بوده است، رویدادی که فراتر از یک دوره مسابقات ورزشی، از جنبه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و... نیز در این منطقه اثرگذار بود.
حضور تیم ملی کشورمان در این رویداد، این فرصت را در اختیار تعداد زیادی از هموطنان قرار داده بود که به این کشور کوچک در کنار خلیج فارس سر بزنند تا بازی‌های تیم ملی در این رویداد مهم را از نزدیک تماشا کنند. نزدیکی قطر به ایران، حضور تیم ملی کشورمان و هم گروهی با تیم‌های آمریکا و انگلیس باعث شده بود که این مسابقات برای نهاد‌های فرهنگی کشور نیز بسیار حائز اهمیت باشد.

به همین دلیل هم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جدا از اعطای مجوز به خبرنگاران ورزشی که معمولاً برای پوشش رویداد‌هایی مثل جام جهانی یا المپیک به خارج از کشور می‌رفتند، گروهی از اهالی رسانه که تخصصی هم در زمینه ورزش نداشتند را برای تهیه مستند، گزارش و تولید محتوای متنی و ویدئویی به قطر فرستاد. گروهی که افراد مختلفی در آن حضور داشتند، از خبرنگاران سیاسی و سردبیران برخی از مطبوعات و خبرگزاری‌ها گرفته، تا چهره‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، مشهور شده بودند و حالا قرار بود از صفحه شخصی خود جام جهانی را پوشش بدهند.

انتشار یک عکس از این تیم رسانه‌ای که از طرف معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به جام جهانی رفته بودند، در زمان برگزاری این رویداد سروصدای زیادی به راه انداخت، چون این تیم کمترین تخصص را در زمینه ورزش نداشت و حضورشان در این رویداد با هزینه‌های دولتی، بسیار مورد انتقاد قرار گرفت. ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد، با حضور در خبرگزاری آنا، در رابطه با این تیم رسانه‌ای، دلیل انتخاب این افراد غیرفوتبالی و حواشی که به وجود آمد، توضیحاتی را ارائه داد.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته